OLE TEADLIK I Eesti ehitusvaldkonna idufirma arendatud teenus on abiks koroonakriisiga kohanemisel
Eesti esimese rasketehnika rentimise rakenduse loonud idufirma Infrafly on tulnud välja uue rasketehnika renditellimuste haldamise süsteemiga Infrafly OMS, mis võimaldab digitaalsete töölehtede täitmist ja nendele allkirjade kogumist kontaktivabalt. Koroonakriisiga kohanemiseks sobilik teenus lahendab mitmeid turu seniseid kitsaskohti ning on oluline samm edasi Eesti ehitussektori digitaliseerimisel.
Infrafly asutaja ja tegevjuhi Veiko Veskimäe sõnul on Infrafly OMS välja töötatud eelkõige rasketehnika rentimisega seotud ettevõtete töö efektiivsemaks muutmiseks, ent tänane koroonakriis on teenuse vajalikkust veelgi tõestanud. „Kõikides tegevusvaldkondades otsitakse praegu viise võimalikult kontaktivabaks asjaajamiseks. Ehitussektorist väljaspool seisvatel inimestel võib olla ehk raske uskuda, et tänasel päeval täidetakse objektidel veel paberil töölehti, kogutakse käsitsi allkirju ja saadetakse dokumendid tiguposti teel kontoritesse, kuid reaalsuses see nii on. Ühest küljest on see väga ressursikulukas, kuid teisalt kannab endas ka reaalset ohtu viiruste levikuks, sest töölehed liiguvad käest kätte. Digitaalsed töölehed välistavad vajaduse füüsilise kontakti järele,“ selgitas Veskimäe probleeme, mis viisid lahenduste leidmise ja uue süsteemi loomiseni.
Infrafly OMS on rasketehnika renditellimuste haldamise süsteem, mille abil saab operaator väga lihtsalt luua ja täita digitaalseid töölehti ning koguda töölehtedele allkirju, olenemata asukohast. Kuna kogu protsessi saab jälgida digitaalselt reaalajas, võimaldab see ettevõtetel kiiremini töid planeerida, lepinguid sõlmida ning arveid esitada.
Veskimäe, kes on ühtlasi teedeehitusfirma Verston Ehitus tegevjuht, tõdeb, et koroonakriis on andnud hea tõuke ehitussektori digitaliseerimiseks. „Ettevõtted vajavad uusi lahendusi majanduslanguses ellujäämiseks. Näiteks väikese ja keskmise suurusega ettevõtte jaoks on üks kriitilisemaid ellujäämise komponente pidev rahavoog, kus arvete esitamise kiirus ja sagedus mängivad suurt rolli. Julgustame ehitusettevõtteid, logistikuid ja teisi, kes rasketehnika tellimisega igapäevaselt tegelevad, loobuma paberimajandusest ehitusplatsidel ja võtma varasemast enam kasutusele digitaalseid lahendusi, et muuta töö efektiivsemaks ning rahavoogude liikumine läbipaistvamaks ja kiiremaks,“ lisas Veskimäe.
Ühena esimeste seas võttis uue Infrafly OMS süsteemi kasutusele Nordeconi tütarfirma, rasketehnika renditeenuse pakkuja Kaurits OÜ. Teenuse suurima plussina tõi ka Kauritsa juhatuse liige Janek Uibo välja paberivaba asjaajamise ning arvete esitamise kiiruse: „Meie masinapargis on kokku ligi 40 ühikut tehnikat, mida tellitakse objektidele üle Eesti. Suure masinapargi töös hoidmisega kaasneb suur hulk paberimajandust, millele oleme otsinud lahendust – ühest küljest soovist järgida oma tegevuses keskkonnasäästlikkuse ja jätkusuutlikkuse põhimõtteid ning teisalt muidugi töö efektiivsuse tõstmiseks. Esimesed nädalad Infrafly OMS-i kasutades on näidanud, et digitaalne asjaajamine on mugav ja kiire ning ka töötajad on selle kiirelt omaks võtnud. Loodame, et uus süsteem täidab ka pikemas perspektiivis meie ootusi.“
Kuni juunikuuni on rahastajatele avatud Infrafly investeerimisvoor, mille eesmärk on koguda 150 000 eurot uue teenuse tarkvara arendamiseks ning sisenemiseks välisturgudele. Rohkem infot Infrafly OMS kohta leiab kodulehelt.
Infrafly on 2017. aastal loodud Eesti idufirma, mis pakub rasketehnika rentimise ja tellimise haldamise digitaalset teenust.