
ROHEM RUUMI I Elektrirongides on peagi rohkem lapsevankrikohti
Pealinna lähiliinide reisijate tagasisidet ja reisimisharjumusi arvestades rajab Elron elektrirongidesse lapsevankrite kohad kõikide uste juurde. Sama ala saab edaspidi kasutada ka seismiseks, jättes rohkem ruumi rongi sisenemiseks ja väljumiseks.
„Rongides on tihti lapsevankriga sõitjaid, kes on seni saanud mugavaks reisimiseks kasutada üksnes rongi C-ala. Sealsamas on ka piiratud arv kohti jalgratastele ja ratastoolidele ning seda kasutavad ka lemmikloomadega reisijad, mistõttu ruumi aeg-ajalt napib. Ka rongi sisenemine ja väljumine võib seetõttu võtta soovitavast rohkem aega. Et muuta sissepääsualad avaramaks ning parandada lapsevankriga reisijate sõidumugavust, oleme ka teiste vagunite sissepääsude vahetust lähedusest eemaldanud neli istekohta. Homme lähebki liinile esimene laiendatud ustealaga elektrirong,“ selgitas Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo.
„Kuivõrd linnalähiliinide igapäevased rongisõitjad kasutavad rongi tihti lühikeste sõitude tegemiseks ning eelistavad sageli istekohale ukse läheduses seismist, pakub laiendatud ala reisijatele ka avaramaid seisuvõimalusi, jättes istekohad neile, kelle reisiaeg on pikem või kes soovivad jalga puhata. Istekohtade puudust elektrirongides enamasti ei ole, samuti ei takista seisjad selliselt sujuvat sisenemist ega väljumist.“
Rattaga reisijatele on ette nähtud rongi C-ala ning jätkuvalt saavad seal sõita ka lapsevankriga reisijad. Siiski peaks uue lahendusega ka C-alas mõnevõrra ruumi rohkem jääma, kui osa lapsevankreid on edaspidi teistes vagunites.
Elroni müügi- ja arendusjuht nentis, et võrreldes talvise ajaga on juba märgata ka rohkemate ratturite huvi rongisõidu vastu, kuid ta kutsus kõiki rattureid üles mõistvale suhtumisele: rongis on vaid piiratud arv rattakohti ning üks jalgratas võtab ära mitme reisija jagu ruumi, mis tähendab, et kaasreisijatel võib seetõttu olla populaarsematel väljumistel raskem distantsi hoida. Võimalusel palume rattad jätta rongijaama rattaparklasse.
Esimene avarama sissepääsualaga rong läheb liinile homme, 16. mail. Oleme võtnud eesmärgiks teha sama järk-järgult kõikides elektrirongides.
„Kindlasti ootame reisijatelt jätkuvalt tagasisidet, et saaksime võimaluste piires seda arvestada ning seeläbi pakkuda reisijatele oodatud reisirongiteenust,“ sõnas Kongo.