UUED AUTOD TURUL I Lexus LC aasta – turule tuleb uuendatud kupee ja uhiuus LC 500 Convertible
Lexuse jaoks on 2020 justkui LC aasta. Esmalt täiustatakse 2021 aastanumbriga Lexus LC kupeemudelit ning teiseks lisandub samasse tootesegmenti ka pehme katusega LC 500 Convertible.
Lexus Baltikumi juht Raigo Kaseorg ütles, et Lexus pole kunagi varem arendanud pehme katusega autot, kuid pärast põhjalikku ettevalmistust on see nüüd kohal. “Pehme katusega mudelil mitte ainult ei säili LC kupeega sarnane pilkupüüdev siluett, vaid auto on ka nutika inseneritöö tulemusel vaikne ja kiire. Lexuse kabriolett on mitmeti LC kupeega sarnane, ent katus annab autole täiesti uue iseloomu. Kindlasti pakub uus mudel sõitmisrõõmu kõigile, kes on huvitatud kupeest või kabrioletist”.
Tihti tuuakse kabriolettide arendamisel suurimaks ohvriks auto ruumikus. Seevastu Lexus LC 500 Convertible’is on võrreldes kupeemudeliga täpselt sama palju pagasiruumi ehk 172 liitrit. Nutikad tehnilised lahendused ja disain võimaldavad pakkida katuse tagaamordipüstakute vahele ning automaatne kokkupanemismehhanism on paigaldatud tagaistmete taga olevasse tühja ruumi.
Lexus LC kupeemudeliga samasuguse salongivaikuse tagamiseks kasutati spetsiaalseid akustilisi simulatsioone, et tuvastada põhilised müraallikad ja määrata heliisolatsiooni täpne paigutus.
Võimsusega kompromissi ei tehta
Kabrioleti arendamisel pidas Lexus oluliseks säilitada samasugune jõudlus nagu kupeemudelil. Seetõttu on tippkiiruse saavutamiseks testitud sõidukit nii tuuletunnelis kui ka testrajal, et saavutada ühesugune kiirus nii kinnise kui lahtise katusega. Mudeli 5-liitrine V8 mootor genereerib 464 hj ja 530 Nm.
Uutmoodi katuselahendus annab aga olulise panuse kogu auto dünaamikale. Kuna kõik selle põhiosad on paigaldatud auto telgede vahele, on kabrioletil võrreldes kupeega madalam raskuskese. Nõnda saavutab Lexus LC 500 Convertible suurepärased sõiduomadused ja teelpüsivuse. Selleks, et säilitada sõiduki sooritusvõime ja vähendada kaalu, kasutati katuseraami loomisel magneesiumi ja alumiiniumi kombinatsiooni, mille abil saavutati vajalik tasakaal.
Mitmekihiline katus sulgub ja avaneb kõigest 15 sekundiga. Kui tavaliselt on kokkupandava katusemehhanismi eluiga umbes kümme aastat, siis Lexus on teinud täiendavaid arendusi katuse veelgi parema töökindluse tagamiseks. Selleks testisid mitmed insenerid katust murdumispunktini, leides, et enne võimalike probleemide ilmnemist saab katust avada ja sulgeda vähemalt 18 000 korda.
Lexus LC kupeemudeli areng
“Alates LC 500 ehk meie ühe esinduslikuma mudeli väljatöötamisest on Lexus seda pidevalt viimistlenud. 2021. aasta mudeli muudatused tagavad auto parema sooritusvõime, juhitavuse, stabiilsuse ja paindlikkuse,” sõnas Raigo Kaseorg.
2021. aastaks planeeritavad muudatused suurendavad ka kupee sooritusvõimet senisest veelgi enam. Auto kaalu on vedrustuse muudatuste abil vähendatud pea 10 kg. Kasutatud on alumiiniumist õõtshoobasid ning vedrustust on täiendatud õõnsate stabilisaatorivarrastega. Lisaks on 21-tolliste valuvelgede puhul kasutatud kergemat konstruktsiooni.
Lexus LC kupeemudeli stabiilsuskontroll (VSC) on omandanud uue abisüsteemi nimega Active Cornering Assist (ACA). Antud funktsioon parandab juhitavust kurvis, kus sisemised rattad pidurdavalt vastavalt sõiduki külgkiirendusele.
Mootori võimsus on 464 hj / 341 kW ja see suudab auto nullist 100 km/h-ni kiirendada vähem kui 4,7 sekundiga. 5,0-liitrine mootor on sobitatud värskelt uuendatud 10-käigulise Direct Shift automaatkäigukastiga.