EI TAKISTA VALLID I Automüüjad viisid müügi piirangute tõttu õue
Topauto Tallinna salongi ette loodud drive-in-alal on võimalik uusi automudeleid uudistada, proovisõite teha ja soovi korral ka ostutehing sõlmida.
„Juba eelmisel kevadel pakkusime klientidele kontaktivaba proovisõidu ja autohoolduse võimalust. Jätkame sarnaselt ka nüüd, et inimestel oleks võimalik turvaliselt oma igapäevased autodega seotud toimingud läbi viia,“ ütles Topauto juhatuse esimees Janel Sell. Kõik proovisõiduautod on hoolikalt desinfitseeritud.
Proovisõidud soovitab Sell virtuaalselt või telefoni teel ette broneerida, ent kohapeal on müügikonsultandi näol tugi olemas ja klient saab kõikidele küsimustele vastuse. „Paigaldasime autodesse telefonid, et konsultant saaks Topautosse tulnud kliendiga kontaktivabalt suhelda, talle sõidukite omadusi tutvustada ja vajadusel ka proovisõitu assisteerida,“ selgitas Sell.
Soovi korral on ostutehing võimalik läbi viia täiesti kontaktivabalt ja virtuaalselt. „Müügikonsultandid saavad huvipakkuva auto kohta saata tutvustusvideo ja näidata detailselt kõike, mis klienti huvitab. Ostu korral toimetame auto tasuta ükskõik millisesse Eestimaa nurka,“ ütles Sell.
Samuti jätkab uutes tingimustes tegutsemist autode järelteenindus. 2+2 reegli paremaks järgimiseks on tööde vastuvõtt üle viidud avaramasse ruumi, kus on võimalik inimesi rohkem hajutada. „Inimesed, kellel on planeeritud märtsikuusse rehvivahetus, õlivahetus, kevadine autohooldus või remont, ei pea plaane muutma, vaid võivad südamerahuga sõiduki meile tuua ja kõik vajalikud tegevused saavad tehtud,“ lubas Sell.
Järelteeninduse saamiseks võib klient tavapärase hooldusesse tuleku asemel jätta auto võtmed Topauto postkasti. Kui tehnikud on sõiduki üle vaadanud, saadavad nad Superservice Triage’i kaudu kliendile e-kirjaga kirjeldused ja fotod vajalikest töödest ning eeldatava maksumuse. Kui klient on tööd virtuaalselt aktsepteerinud, tehakse need ära ja klient saab peagi sõiduki kätte.
Topauto tegutseb Eesti autoturul aastast 1994. Ettevõtte portfelli kuuluvad Hyundai, Seat, Cupra, Suzuki, Isuzu, Citroën ja Ssang Yong. Ettevõte toetab regulaarselt kultuuri ja sporti.
11. märtsist saab Møller Auto esinduste ladudes olevaid sõidukeid vaadata ja katsuda esinduste parklates.
Ettevõtte Ülemiste müügijuhi Jaanus Meenovi sõnul ei tulnud valitsuse otsus ettevõttele ootamatult: koroona-aastaga on meeskonnal olnud aega kohaneda juba kevadest. „Tegemist on ikkagi tervise-, mitte finantskriisiga, ja vaatamata kõigele otsivad inimesed jätkuvalt võimalusi auto ostmiseks. E-poodlemine automüügisektoris on popp teema, kuid enne ostu tegemist soovib klient ikkagi autosse sisse istuda ja sõitu kogeda, mistõttu pole meil automüüki võimalik sajaprotsendiliselt digikanalitesse suunata,“ selgitas Meenov.
Veebilehelt ning samuti salongi ustelt leiab müügiinimeste kontaktid, kes teevad kliendi palvel vastava sõiduki uksed lahti, et seda maski kandes ja ohutut distantsi hoides tutvustada. Proovisõidule müügiinimene kaasa ei tule – ülevaade vastava sõiduki lisavarustusest, mugavusest ja tehnikast antakse proovisõidule eelneva konsultatsiooni ajal kas telefonis või üle videosilla. Sõidukeid tuulutatakse ja desinfitseeritakse regulaarselt pärast igat proovisõitu. Sõidukite teenindus toimub tavapäraselt edasi.
Meenovi sõnul on automüügi protsess liikunud telefoni ja netti juba ammu: „Väga tihti soovivad kliendid abi auto värvi valimisel. Näiteks palutakse laos olevast autost päris pilti, kuna veebis kuvatav värvilaik ei anna neile päris õiget tunnetust. Videoformaat on aga väga tavaline juba olemasolevate klientide puhul, kes paluvad näiteks juhendamist multimeediasüsteemide ja tehnika tutvustamisel.“
Mõne mudeliga, nagu näiteks Volkswagen Multivani ja uue Golf 8 mudeliga, on võimalik tutvuda ka virtuaalselt, ent klientide senise tagasiside põhjal nähakse sõidukite virtuaaltuure pigem auto müügiprotsessi täiendava kui otsustava osana.
Meenovi sõnul oli koroona esimene laine ehmatav, ent õpetas palju. „Kuigi tehakse rohkem tasakaalukamaid otsuseid, on Eesti inimeste autoostuhuvi vaatamata kõigele säilinud. Kuna koroonakriisis said eelkõige pihta autotehased, millest tekkisid ka tarneraskused, oli möödunud aasta kõige suuremaks õppetunniks kindlasti see, et tuleb omada arvestatavat sõidukiteladu. Koroona on piiranud reisimist mujale ja inimesed otsivad aktiivselt võimalusi liikuda oma sõiduvahendiga loodusesse matkama või maale suvilasse,“ rääkis ta.
Eesti siseturismibuum peegeldus ka Møller Auto möödunud aasta müügistatistikas. Oluliselt kasvas rohkem kui viiekohalise ehk tervet pere ja suuremat seltskonda mahutava tarbesõiduki Volkswagen Multivani müük.
Tänavuse aasta esimeses kvartalis olid Eesti inimeste silmad suunatud linnamaasturite poole: populaarseimaks mudeliks on jätkuvalt Tiguan. Head müüki on näidanud ka uus shooting brake sportliku universaalkerega Volkswagen Arteon.
Møller Auto kuulub Põhjamaade suurimasse, enam kui 80-aastase kogemusega Norra automüügiettevõttesse Møller Gruppen, mis tegeleb Volkswageni, Škoda ja Audi impordi, jaemüügi, hoolduse ja finantseerimisega, samuti kinnisvaraarenduse ja –haldusega. Ettevõte tegutseb viies riigis ja annab tööd 2090 inimesele. Møller Autol on Eestis neli müügi- ja teeninduskeskust: Mustamäel, Peetris, Pärnus ja Jõhvis.