1. Avaleht
  2. Äri
  3. Uue ajastu virtuaalsündmuste innovaator Royal Experience tähistab väärikat sünnipäeva
Uue ajastu virtuaalsündmuste innovaator Royal Experience tähistab väärikat sünnipäeva

Uue ajastu virtuaalsündmuste innovaator Royal Experience tähistab väärikat sünnipäeva

Eesti üritusturunduse valdkonna pioneer Royal Experience tähistab tänavu oma 25. juubelit. Veerandsaja tegutsemisaasta jooksul on ettevõte suutnud võita lugematul arvul auhindu nii Eestist kui ka välismaalt. Royalit loetakse üritusturunduse sektori loojaks Eestis. Kuidas iseloomustavad firmat selle eelnevad ja praegused juhid?

Asutaja Paavo Pilve sõnul tekkis tal idee üritusi korraldama hakata juba 7. klassis. „Osalesin klassi bändis ja tekkis mõte korraldada väike kontsert. Väiksest kontserdist kujunes meeleolukas show, millega sain suhu esimese maigu ürituste korraldamisest ning millest kujunes välja omalaadne ürituste korraldamise laine. Ülikooli teisel kursusel tekkis idee luua ettevõte nimega Royal, kuid sellega seoses oli Eesti äriregistril varuks väike üllatus. Kuna inglise keeles ei tohtinud 1996. aastal ettevõtet registreerida, pidin esialgu nimeks panema Kuningliku Teeninduse Osaühing. Mõne aja pärast saime selle ümber muuta Royal Serviceks ning nii meie teekond algas.” Ehkki Royal Service kannab nüüdseks nime Royal Experience, ei loe Paavo sõnul muutus nimes midagi. „Tänu meile tekkis Eestis kogu üritusturunduse sektor, oleme olnud innovaatorid ja teerajajad ning kuigi ma pole enam firma eesotsas, siis tundub, et Royali uudsuse püüd on edasi kandunud tänapäevani.“

Samasuguseid positiivseid emotsioone tunneb praegune Tallinna Ülikooli ürituste produktsiooni õppejõud Priit Mikk. Priit töötas Royalis lausa kahel korral – aastatel 2006-2009 produtsendina ning aastatel 2010-2012 juhina. „Need kaks perioodi Royalis olid tööalaste ülesannetega seoses kindlasti erinevad, kuid saan tõdeda, et Royalis sain parima võimaliku kooli, mis minuga tänaseni kaasas käib.“ Tänaseks on Priit Amazing Productions üritusturunduse ettevõtte juht.

Aastatel 2000-2010 oli Royali loovjuhiks Mart Mikk, kelle arvates iseloomustab Royalit kõige paremini sõna „esimene“. „Üks üritusturunduse alusepanijatest Eestis, esimene agentuur, mis hakkas pakkuma täisteenust ja päris kindlasti esimene, kes sõnastas kõikvõimalikud valdkonnaga seotud definitsioonid, mida on ikka ja jälle rõõm siiani lugeda üsna erinevates tõlgendustes.“ Miku sõnul tegi Royal sammu järgmisele tasemele aastal 2000, kui liituti rahvusvahelise keti Creative Unioniga, sest sealt laekunud oskusteabe abil suudeti esile paista kodumaiste konkurentide seast. „Kõikvõimalike kuldsete munade ja haamrite sadu tipnes minimuusikali ”Tornimäe teemandid” valimisega New Yorgi reklaamikonkursil The Midas Awards 2008 kolme parima sisekommunikatsiooni lahenduse hulka maailmas. Kahtlemata oli vähemalt sel hetkel tegemist suurima tunnustusega Eesti agentuurile.“

Tänaseks on Royalist saanud uue ajastu virtuaalsündmuste innovaator. Pandeemia puhkedes oli Royal esimene, kes virtuaalsündmuste tervikteenusega klientidele appi tuli. Ja esimene mitte ainult Eestis, vaid esimeste seas kogu maailmas. „Royali missioon ei ole muutunud,“ ütles agentuuri tänane juht Lehari Kaustel. „Meie eesmärgiks on aidata oma klientidel viia sõnum mõjusalt oma sihtrühmadeni.“ Royali eestvedamisel sündis Global Virtual Solutioni konsortsium, mis pakub edukalt virtuaalsündmuste teenust kõikidel mandritel, teenindades mitmeid maailma suurorganisatsioone. Eestis loodud lahendus pälvis nominatsiooni EAS/i aasta turismiteo konkursil ning Tallinna linn tunnustas ettevõtluspäeval kogu konsortsiumit aasta parima koostööprojekti auhinnaga. Möödunud aastal võitis agentuur Amber Awardsi esikoha ja tänavu nomineeris turundus- ja tehnoloogiaajakiri Mark Tech Outlook agentuuri Euroopa 10 parima hulka.

Möödunud aastal käivitunud virtuaalsündmuste jada avas kogenud ürituskorraldaja jaoks hoopis uued uksed, viies kokku Eesti ja Soome üritusturunduse ja ärinõustamise eksperdid Royal Experience’i, Creative Unioni ja Milttoni. Suur osa möödunud aastal Põhjamaade suurettevõtetele, nii Eesti kui ka Soome valitsusasutustele ja rahvusvahelistele organisatsioonidele teostatud virtuaalsündmustest viidi koostöös ellu ning ülimalt kiires tempos arendatud teenus avas uksed globaalsele turule. Selle kogemuse tulemusena jõuti ühisele arusaamisele, et koos ollakse tugevamad ja 2021. aasta alguses omandas Miltton osaluse Royal Experience’is. Üheskoos jätkatakse Miltton Eventsi brändinime all.

Head Uudised GoodNews