1. Avaleht
  2. Uudis
  3. Baltikumi esimene päikeseauto võitleb Marokos ekstreemsete tingimustega
Baltikumi esimene päikeseauto võitleb Marokos ekstreemsete tingimustega

Baltikumi esimene päikeseauto võitleb Marokos ekstreemsete tingimustega

Alanud on Eesti esindusmeeskonna Solaride’i eelviimane testimispäev päikeseautode võistlustel Marokos. Viimaste ööpäevade jooksul on kogetud väljakutseid ja hirmuhetki, mis on andnud tiimile väärtuslikke kogemusi ja teadmisi nii võistlusolude, meeskonnatöö kui ka auto tehnilise võimekuse vaates.

Proloog: 18. oktoober – Baltikumi esimene päikeseauto asub treileris kolme meeskonnaliikme juhtimisel mööda maismaad Maroko poole teele. Autot on testitud vaid loetud kilomeetrid ning ööl enne starti ilmneb ootamatu viga mootorite ja kontrollerite koostöös. Siiski asutakse teele, sest ilma võistluskogemuseta uuele hooajale vastu minna ei saa. Meeskond on ärevil, ent valib siiski optimistliku hoiaku.

Auto jõuab Marokosse päev enne esimese etapi algust. Läbitakse kogu päeva kestev tehniline kontroll. Solaride pääseb rajale.

Päev 1: läbitakse 158 km. Keskmist kiirust suudetakse hoida 80 km/h juures. Meeskonda tabab esimene avariiohtlik olukord, kus kohalik auto keerab ootamatult päikeseautole ette ja juht peab tegema äkilise manöövri. Selle tagajärjel puruneb rehv, mis omakorda lõhub vedrustuses ühe komponendi. Meeskond tegutseb operatiivselt ja peagi võib sõit jätkuda. Kui jõutakse järskude tõusudeni, ei õnnestu kontrolleritest piisavalt võimsust kätte saada ja esimene etapp tuleb lõpetada koduses Respo treileris.

Päev 2: kuumus lõhub elektroonikat. Samuti esineb probleeme esivedrustusega, kuna teeolud on oodatust hullemad ja auto on plaanitust mõnevõrra raskem. Tänu öösel tehtud muudatustele MCU-koodis suudetakse teisel päeval juba ka mägedes sõita. Meeskond õpib iga päevaga oma autot paremini tundma ja tunnetama.

Päev 3: auto saavutab uue tippkiiruse 98 km/h ja tehakse esimene möödasõit. Suuremat kiirust sel võistlusel meeskonna turvalisuse huvides püüdma ei minda. Järsust mäest alla tulles pidurid kärssavad ja seda on päikeseautoski tunda. Kuna auto on disainitud Austraalia laugetele ja sirgetele teedele, osutub mõni Maroko tõus päikesemasina jaoks siiski liiga järsuks. Ent meeskondlikult suudetakse ka need olukorrad eestlasliku jonnakusega lahendada. Päikeseauto läbib kolmandal etapil rekordilised 390 km. Võistluskorraldajad ja teised meeskonnad imetlevad ja tunnustavad Eesti tiimi igal sammul visaduse eest ega suuda ära imestada, kuidas nii väikse eelarve ja ajaga selline masin üldse valmis saadi.

Päev 4: täna alustati eelviimase etapiga, kus on vaja läbida 500 km. Ees ootavad taas karmid tõusud, kaamlid ja auklikud teed. Sõidupäeva võib potentsiaalselt varjutada ka möödunud ööl laagrit tabanud raju liivatorm. Õnneks suutis meeskond operatiivselt tegutseda ja auto kiirelt haagisesse sulgeda.

Iga päev toob üllatusi kogu tiimile. Solaride’i tegevjuhi Kristel Leifi sõnul on sellised õppetunnid meeskonnale ülimalt väärtuslikud ja aitavad valmistuda 2023. aastal Austraalias toimuvaks võistluseks Bridgestone World Solar Challenge, mis on veelgi ekstreemsem. “Olen meie tiimi soorituse ja meeskonnatöö üle pisarateni uhke ning ootan elevusega värskeid uudiseid ja õppetunde,” sõnas Leif.

Head Uudised GoodNews