Eesti ettevõtted osalevad Saksamaal mahetoidu messil
26.-29. juulini toimub Saksamaal Nürnbergis mahetoidu mess BioFach 2022. Ühisstendiga viib Eesti ettevõtted üritusele EASi ja KredExi ühendasutus koostöös Toiduainetööstuse Liiduga. Eesti ettevõtetest osalevad ühisstendil Chaga OÜ, Chocolala OÜ, Eesti Maheproteiini Ühistu, Freezedry OÜ, LOOV Organic OÜ ja Saaremaa DeliFood OÜ.
„Eestis on palju mahetoiduainete väiketootjaid, kes on innovatiivsed ja suudavad pakkuda maailmaturule kõrge kvaliteediga jätkusuutlikke tooteid. BioFach kui maailma juhtiv mahetoidu ja -kosmeetika mess on ülihea võimalus tutvustada oma tooteid, end trendidega kurssi viia ja uusi kontakte luua,“ sõnas EASi Saksamaa ekspordinõunik Leana Kammertöns ning lisas, et just seepärast on ka Eesti tootjatele ülioluline Nürnbergis kohal olla.
Chaga Health on BioFachil osalenud ka varasemalt. “See on üks suurimaid orgaaniliste toodete esitluskohti ja meie valdkonnas tegutsevatel ettevõtetel tasub seal kindlasti osaleda – kas stendiga või vähemalt külastajana. Messilt oleme alati leidnud nii uusi kontakte, kui ka uuendanud olemasolevaid.” sõnas Chaga ekspordidirektor Janek Kalbin.
“Peamiselt üritame messil tähelepanu tõmmata oma orgaaniliste eliksiiride portsjonpakkidega, mille tõime turule 2021. aasta lõpus,” lisas Kalbin.
“BioFach messil meie varasemalt osalenud ei ole aga nüüd soovime Saksa turul tutvustada oma mahetooteid, eelkõige mahekohukesi,” lausus Saaremaa DeliFood juhatuse liige Sirle Puust.
“Maailma mastaape arvestades on kohuke paljudele tarbijatele tundmatu toode ja vajab laiemalt tutvustamist. Meie Quarkwerki kaubamärgi all toodetav kohuke võitis Saksamaal Food Innovation Camp 2021 konkursil kõige innovatiivsema toote auhinna,” sõnas Puust.
Mahetoodete mess BioFach on ettevõtetele hea võimalus suurendada oma nähtavust eksportturgudel ning seeläbi ka ettevõtte käivet. Esmakordselt messil osalev Chocolala tutvustab messil oma kakaoubadest valmistatud tahvleid ja kuumasid šokolaade.
“Alustasime paar aastat tagasi mahetoodete sarjaga ja soovime seda eksporditurgudel tutvustada. Hetkel on meie ekspordi osakaal käibest 10% aga sooviksime, et see oleks vähemalt 30%, nagu see oli enne II maailmasõda Eesti šokolaaditootjatel. Ühelt poolt on eesmärk leida ekspordipartnereid, teisalt aga näha, mida meie konkurendid on vahepeal välja mõelnud,” sõnas Chocolala asutaja Kristi Lehtis.
- BioFachile tulevad kokku esindajad rohkem kui 130 riigist. Viimati toimus mess füüsiliselt 2020. aastal ning siis osales messil umbes 50 000 külastajat ja ligi 4000 eksponenti. Enamus külastajaid on pärit Itaaliast, Austriast, Hollandist, Prantsusmaalt ja Hispaaniast.