Avaleht Majandus Avatud tööstuste nädala avaüritusel arutati teismeliste eelistusi
Avatud tööstuste nädala avaüritusel arutati teismeliste eelistusi

Avatud tööstuste nädala avaüritusel arutati teismeliste eelistusi

Toidutootjad peavad iga päev pingutama selle nimel, et konkureerida noortele südamelähedaste välismaiste kaubamärkidega, tõdesid avatud tööstuste nädala avaüritusel tööstuste juhid.

Üritust võõrustanud Salvesti juhi Triin Kõrgmaa sõnul on teismelised ja noored täiskasvanud väga teadlikud tarbijad, kes loevad toodete koostist ja hoolivad heast maitsest. „Tänased noored on kindlasti nõudlikumad kui 15 aastat tagasi,“ tõdes Kõrgmaa.

Toidutöösturid rõhutasid ka, et noored tarbijad väärtustavad aina enam lisandväärtusega tooteid ja hoolivad kõrgest toiteväärtusest. Seega jälgitakse ostukorvi täites lisaks toidukauba hinnale ka seda, et valitud tooted sobiksid enda toitumisharjumustega.

Niisamuti on noorte tarbimisharjumusi kujundamas kaasaegne rahvusvaheline meediaruum ja vabad võimalused reisimiseks. „Tänapäeva noored on proovinud rohkem asju mujal maailmas ja ootavad, et ka Eesti turg neile selliseid maitseid ja tooteid pakuks,“ kinnitas Eesti Leivatööstuse tegevjuht Mai Linnas. „Selleks, et maailma trendidega sammu pidada, peavad Eesti leivatööstused pakkuma traditsioonilise rukkileiva kõrval ka näiteks ciabatta’t või lameleiba,“ sõnas Linnas.

A Le Coqi turundusdirektori Katrin Verniku sõnul tähendab noorte teadlikkus maailma kaubamärkidest ka seda, et koduturul ei võistle tarbija tähelepanu pärast enam mitte kohalikud tootjad omavahel, vaid suuremaks konkurendiks on rahvusvaheliselt tuntud brändid. „Eesti toodetel pole lihtne poelettidel silma paista, seega peab lisaks kvaliteetsele sisule olema toodetel köitev ja stiilne pakend ning brändiga kaasas käima kaasaegne disainikeel,“ ütles Vernik.

Noorte tarbimisharjumustele keskendunud vestlusringi juhtis Toiduliidu juhataja Sirje Potisepp, kes rõhutas samuti innovatsiooni olulist rolli tootevaliku arendamisel. „Eesti toidutööstused peavad nutikalt maailma trendidega haakuma ja ka tootearendusega tarbijatrendidest poole sammu võrra ees käima,“ sõnas ta.

Avatud tööstuste nädala raames kutsuvad suuremad ja väiksemad toidutööstused üle Eesti külastajaid tutvuma, kuidas kodumaised tooted valmivad ja poelettidele jõuavad. Ekskursioonid ja üritused toimuvad 27. maist 1. juunini.