Avaleht Majandus EDUKAIM UUS TOODE! Kirju Koera batoonike platseerus esikohal
EDUKAIM UUS TOODE! Kirju Koera batoonike platseerus esikohal

EDUKAIM UUS TOODE! Kirju Koera batoonike platseerus esikohal

Kalevi Kirju Koera batoonikeTuru-uuringu firma Nielsen selgitas juba seitsmendat korda välja edukaimad Eestis turule toodud toidu- ja esmatarbekaubad.

Kõige edukamaks uueks tooteks 2014. aastal osutus maiustuste tooterühma kuuluv Kalevi Kirju Koera batoonike. Teisele kohale tuli paberitoodete ja mähkmete tooterühma kuuluv Metsä Tissue Serla Thick & Soft 3-kihiline tualettpaber. Kolmanda koha pälvis alkoholivabade jookide kategooriasse kuuluv A. Le Coqi Punase Sõstra limonaad.

„Möödunud aastal tuli Eestis turule 19 000 uut toidu- ja esmatarbekaupa, mida on väga palju, kuid vaid vähesed neist on tõeliselt edukad. Kaks aastat pärast turule tulekut on uudistoodetest müügil vaid 38%,“ ütles Nielsen Eesti juht Margo Kurisoo. Ta lisas, et samal ajal on uute ja teistest eristuvate kaupade väljatöötamine ettevõtete jaoks väga oluline, kuna viimase kolme aasta jooksul turule tulnud tooted moodustavad koguni kolmandiku müügikäibest.

Kolm kõige edukamat toidu- ja esmatarbekaupa valiti välja 18 kategooriasse kuuluvate eelmise aasta parimate toodete seast.

Lisaks maiustuse, paberitoodete ja mähkmete ning alkoholivabade jookide kategooriatele selgitati edukaimad uued kaubad välja veel 15 tooterühmas:

Tooterühm Tootja Toode
Piimatooted Valio Koorejogurt Alma Muah! crème brûlée
Töödeldud lihatooted Rakvere Hakklihatasku sulajuustutäidisega
Lahja alkohol A. Le Coq Extra Ginger 4.5%
Kange alkohol ja vein Liviko Liköör Vana Tallinn Summer Lime 35%
Leib ja sai Leibur Leiburi 3-vilja Röst
Kohv, tee ja kakao Mondelez Jacobs Cronat Gold
Kastmed, maitseained ja eined Salvest Seljanka  suitsuribidega
Snäkid Pepsico Lays Max soolatud krõpsud
Jahutatud/ külmutatud tooted Premia Maahärra pizza suitsuvorstiga
Lemmikloomatoit ja -tarbed Mars Kitekat Natural Vitality Mix Menu kastmes
Teraviljatooted Rigas Dzirnavnieks Herkuless kaerahelbepuder mustikatega
Beebitoit Salvest Põnn ökoloogiline Mangopüree
Hügieenitooted ja kosmeetika GSK Hambapasta Sensodyne Complete Protection
Majapidamistarbed Reckitt Benckiser Air Wick Blackberry õhuvärskendaja
Pesu- ja nõudepesuvahendid Henkel Perwoll Care Balsam Bambuse ekstraktiga pesupehmendi

Läinud aasta kõige edukamate uute toodete leidmiseks viis Nielsen läbi kaheosalise uuringu. Esmalt analüüsiti ketikaupluste 2014. aasta müügiandmeid ning leiti eri tootegruppide parimad uued tooted vastavalt nende keskmisele kuisele müügikäibele. Teine osa koosnes tarbijauuringust, kus internetiküsitluse käigus selgitati välja, kui suur hulk tootegrupi tarbijatest on antud toodet ostnud. Mõlema osa tulemused koondati ühisesse indeksisse, mis määras toodete üldise järjestuse.

Sarnane auhind anti välja ka teistes Balti riikides. Lätis kuulutati 2014. aasta edukaimaks uueks tooteks paberitoodete ja mähkmete tooterühma kuuluv SCA Zewa Moll Soft & Strong 3-kihiline tualettpaber ja Leedus lahja alkoholi tooterühma kuuluv Švyturys J.W.Reincke õlu.

Menukamate uute toodete edetabelit koostab Nielsen Baltikumis juba seitsmendat korda. 2013. aasta edukaim uus toode Eestis oli Tere piim D-vitamiiniga.

Nielsen on ülemaailmne uuringufirma, mis pakub põhjalikku ülevaadet tarbijate käitumise kohta. Nielseni Watch segment pakub meedia- ja reklaamiklientidele võimalust mõõta sihtrühmade video, audio ja teksti tarbimist sõltumata seadmest. Buy segment pakub ainsana maailmas pakendatud kauba tootjatele ja jaemüüjatele globaalset ülevaadet jaemüügi tulemuste kohta. Integreerides Watch ja Buy segmentide informatsiooni ja andmeid teistest allikatest, pakub Nielsen oma klientidele maailmatasemel mõõdikuid ja analüüsi, mis aitavad parandada klientide tulemuslikkust. Nielsen on esindatud 100 riigis, kus elab üle 90% maailma rahvastikust. Rohkem infot leiad SIIT