1. Avaleht
  2. Hea Eesti asi
  3. Eesti parima teenindustasemega toidukaupluste ketiks osutus taas COOP
Eesti parima teenindustasemega toidukaupluste ketiks osutus taas COOP

Eesti parima teenindustasemega toidukaupluste ketiks osutus taas COOP

Uuringufirma Dive poolt läbi viidud valdkonnauuring selgitas välja parimat teenindust pakkuvad toidukaupluste ketid. Teeninduskvaliteedi uuring viidi läbi mystery shopping ehk testostude meetodit kasutades.

Balti riikides tervikuna viidi läbi 120 külastust perioodil juuni-juuli 2023 (Eestis 60, Lätis 20 ja Leedus 40). Eestis külastati kuue populaarsema keti kauplusi suuremates linnades (Tallinnas, Tartus, Viljandis, Pärnus, Narvas). Külastuse jooksul hinnati kokku kolme teenindajat: letiteenindajat küsides infot letis müüdavate toodete kohta; saaliteenindajat paludes abi konkreetse toote leidmisel; kassateenindajat tavapärases ostu eest tasumise situatsioonis.

Igasse ketti sooritati kokku 10 külastust, kus testkliendi ülesanne oli lisaks teenindajatele jälgida kaupluse ja selle ümbruse puhtust ja korda, hinnasiltide ja toodete asetust ning korrektsust.

Võrreldes 2022. aastal läbi viidud uuringuga on Eesti parima teenindustasemega toidukaupluste esikolmikus toimunud muudatusi.

Esikoha pälvis taaskord Coop (89,67%). Teist kohta hoiab endiselt Selver (87,36%) kuid suure tõusu kolmandale kohale tegi Maxima (86,46%). Kohtadele 4-6 baseerusid Rimi (85,59%) Prisma peremarket (81,75%) ja Grossi toidukaubad (79,41%).

Foto: Coop Pank

Leedus esikolmikus muutusi ei olnud. Esikoht kuulub endiselt Rimile (93,44%), kellele järgnes Maxima (92,53%) ja kolmanda koha saavutas IKI (85,93%).

Lätis jagunesid esimene ja teine koht vastavat Maxima ( 91.52%) ning Rimi (90.12%).

Tänavune uus osaleja uuringus oli jaekett LIDL, mis oli küll uuringus osalev ettevõte, kuid asjaolu, et LIDL kettidel puudub letiteenindusala, eristab teda teistest supermarketitest. Seetõttu ei kaasatud nende tulemusi üldiste arvutuste juurde, tagamaks õiglast võrdlust teiste supermarketitega.

Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe Rainer Rohtla sõnul on parima teeninduse tiitel juba teist aastast järjest Coopi jaoks väga suur tunnustus. „Coopis on sõbralik töökeskkond alati tähtsal kohal olnud ning kui töökultuur on hea, paistab see välja ka klientidele. Coopi üks edu saladustest on kindlasti kohalikkus – meie kauplustes töötavad kohalikud inimesed, nende otsesed juhid on kohalikud ning kogu organisatsiooni juhitakse samuti piirkondades kohapeal, tänu millele oleme hästi kursis piirkonnas elavate inimeste ootuste ja soovidega,“ lisas Rohtla. „Coopi ühistutes töötab kokku 6000 inimest ning käesolev tunnustus kuulub kahtlemata kõigile neile,“ lisas Rohtla lõpetuseks.

Kauplustes töötavad kohalikud inimesed, nende otsesed juhid on kohalikud ning kogu organisatsiooni juhitakse samuti piirkondades kohapeal, tänu millele oleme hästi kursis piirkonnas elavate inimeste ootuste ja soovidega.

Kogu sektori teenindustase on tõusnud Baltikumis võrreldes 2022. aastaga koguni 4,42%.

Head Uudised GoodNews