Avaleht Hea Eesti asi Eesti tehnoloogiaettevõte Text Magic võtab suuna börsile
Eesti tehnoloogiaettevõte Text Magic võtab suuna börsile

Eesti tehnoloogiaettevõte Text Magic võtab suuna börsile

Text Magic plaanib veel sel aastal kaasata aktsiate esmase avaliku pakkumise (IPO) kaudu maksimaalselt 2,5 miljonit eurot ja viia aktsiad kaubeldavaks Nasdaq Balti alternatiivturule First North Tallinn.

Ettevõte pakub SMS-turunduse tarkvara, mille kaudu ärikliendid saadavad ühes kalendrikuus üle 20 miljoni lühisõnumi. Tehnoloogiaettevõte Zapier valis Text Magicu 2019. aastal kõige kiiremini kasvavate tööl kasutatavate rakenduste hulka.

„Kuna sõnumiplatvormide turg on killustunud, suudab vaid SMS pakkuda universaalset ja kindlat võimalust iga kliendini jõudmiseks. Meie klientidest suurema osa moodustavad USA, Suurbritannia, Kanada ja Austraalia ettevõtted klientidele lähenevast broneeringust teatavast autoremonditöökojast kuni SMS-e oma töötajate sisekommunikatsioonis kasutava haiglani. Pakume lühisõnumite saatmise tarkvara, mille kaudu saab saata suure hulga sõnumeid korraga ja klientidelt neid ka vastu võtta. Ettevõtte jaoks on see võimalus müüa, turundada ja kommunikeerida SMS-i kaudu,“ selgitas ettevõtte enamusosanik ja tegevjuht Priit Vaikmaa.

Ettevõte pole seni kaasanud lisakapitali ja on tegutsenud alati kasumlikuna. Grupi 2020. aasta müügitulu oli 7,9 miljonit eurot. Võrreldes 2019. aastaga kasvas see 45%. EBIDTA on üle 3 miljoni euro. 2021. aasta müügitulu prognoos ületab 10 miljoni euro piiri. Grupp annab tööd 40 inimesele neljas riigis.

Grupi äritegevus sai alguse 2001. aastal, kui Dan Houghton asutas Suurbritannias ettevõtte Text Magic Ltd. Priit Vaikmaa liitus ettevõttega 2007. aastal pärast seda, kui Bolti kaasasutaja Martin Villig teda Houghtonile soovitas. Peale juhtkonna väljaostu (MBO) 2013. aastal on ettevõte täielikult eestlaste omanduses. 2021. aastal asutati struktuuri lihtsustamiseks Eestis registreeritud ja siit juhitav valdusfirma Text Magic AS, kus konsolideeritakse grupi tegevus.

Raha kaasamise eesmärgiks on arendada toodet Touchpoint, mis plaanitakse turule tuua 2023. aastal. „Touchpoint on meie tänase teenuse oluline edasiarendus: müügi-, turundus- ja klienditoetarkvara, mis võimaldab integreerida erinevad suhtlus- ja kommunikatsioonikanalid (SMS, kõned, e-mailid, sõnumirakendused) ühte keskkonda. Arendatav tarkvara viib kokku uute klientide leidmiseks, müügitehinguteni jõudmiseks ja klienditoe pakkumiseks vajalikud instrumendid ning pakub kasutajasõbralikku raporteerimis- ja analüütikalahendust,“ ütles Vaikmaa.

Fookus on seni olnud USA turul, kuid nüüd on plaanis teenuseid rohkem ka Euroopas tutvustada. „SMS-kommunikatsiooni valdkond on ettevõtete ja asutuste jaoks aastatega oluliselt kasvanud, kuna võrreldes muude kommunikatsioonikanalitega – näiteks e-mailiturundusega – jõuavad SMS-id paremini kohale. 2020. aastal saadeti meie platvormi kaudu 172 miljonit ja tänavu esimese üheksa kuuga juba 182 miljonit lühisõnumit,“ sõnas Vaikmaa.

Seoses aktsiate noteerimisega plaanib ettevõte jagada optsioone töötajatele. „Nii nagu teistel IT-ettevõtetel, on ka meie jaoks oluline tugev tiim, keda tahame senisest veelgi enam ettevõtte arengusse kaasata ja motiveerida aktsiaoptsioonide kaudu mitte ainult juhtkonda, vaid kõiki ettevõtte töötajaid,“ selgitas Vaikmaa.

IPO pakub kaudse võimaluse investeerida Balti börsi kaudu USA majandusse ja saada osa kiiresti kasvava tehnoloogiaettevõtte eduloost. Ettevõttel on 25 000 äriklienti, kellel on lühisõnumiplatvormi kaudu ligipääs enam kui tuhandele mobiilsidevõrgule maailmas.

“Ameerikas on umbes 30 miljonit ettevõtet. Sealselt turult teenime ligi 70% tuludest. Meil on palju potentsiaalseid kliente, kes saavad kasutada SMS-i oma ärikommunikatsioonis, müügitegevuses, turunduses. USA-s on hästi suur probleem robotkõnedega, tehakse palju müügikõnesid. SMS-id segavad inimesi palju vähem ja toimivad seal oluliselt paremini,” ütles Vaikmaa.

Platvormil Textmagic.com saavad ettevõtted ja asutused saata veebist klientidele ja töötajatele lühisõnumeid. Automaatsete teadete saatmiseks saab platvormi liidestada oma veebilehe, broneerimissüsteemi, kliendihalduse või muu tarkvaraga. Platvormil saab organisatsioon hallata kogu SMS-i teel toimuvat kliendisuhtlust, vaadata klientide saadetud vastuseid ja hallata vestluste ajalugu. „Eelkõige kasutatakse SMS-e teavituste saatmiseks, näiteks broneeritud arsti või autosalongi vastuvõtuaja meelde tuletamiseks, aga ka näiteks paki või kulleri saabumisest teavitamiseks,“ loetles Vaikmaa.

IPO peakorraldaja on LHV Pank, õigusnõustaja Eversheds Sutherland Ots & Co, kommunikatsiooninõustaja Agenda PR ning finants-raamatupidamisnõustaja Klaar.me. Audiitorina olid kaasatud KPMG ja Grant Thornton ning maksukonsultandina PWC.