Eesti toidutootjad tutvustavad tooteid Riia toidumessil
9.–11. septembrini toimub Balti suurim toidumess Riga Food, kus Eestist tutvustavad tooteid Värska Vesi, Nõo Lihatööstus, Rõngu Mahl ja Kadarbiku Köögivili.
„Läti oli esimesel poolaastal Eesti päritolu põllumajandussaadustele ja toidukaupadele kõige olulisem turg: neid eksporditi Lätti 101 miljoni euro väärtuses, mis moodustas 20% antud kaubagrupi koguekspordist. Võrreldes möödunud aasta sama ajaga kasvas eksport Lätti 5% võrra,“ selgitas Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhatuse liige Meeli Lindsaar.
Värska Vesi osaleb Riia toidumessil esimest korda. Tänavu avas ettevõte uue tootmisliini, mis võimaldab kasvatada jookide tootmismahtu 30% ning tuua turule valiku uut maitsevett ja mineraalvee põhjal toodetud segujooke. Ettevõte ekspordib juba praegu 25%, millest Läti turg moodustab ligi poole.
Rõngu Mahl osaleb messil teist korda. Ettevõtte Eesti ja Baltikumi turujuhi Raimo Reineri sõnul on neil suur valik ekspordivõimekusega tooteid, millega Läti tarbija tähelepanu püüda. Valikus on nii lisatud suhkruta, säilitusainevabu kui ka ökotooteid. Lähiajal on ettevõttel plaan siseneda Läti turule. Messil osalemise üks oluline eesmärk on luua vajalikud kontaktid.
Nõo Lihatööstuse tooted on Läti turul tuntud juba 2006. aastast. Riia messil tutvustatakse valikut uusi tooteid, mille pakendid on brändiuuenduse tulemusena saanud värske ilme.
Kadarbiku Köögivilja jaoks on Läti peamine eksporditurg. Messil on osaletud aastaid. Käesoleval aastal tutvustab ettevõte uusi värskelt pressitud mahlu ja loodab luua uusi ärikontakte.
Statistikaameti andmetel moodustab kõige suurema osa Lätti eksporditud põllumajandussaadustest ja toidukaupadest piim ja piimatooted, millele järgnevad lihast ja kalast valmistatud toidukaubad, liha ja subproduktid ning joogid.
Eestis toodetud või töödeldud põllumajandussaaduste ja toidukaupade eksport oli maaeluministeeriumi andmetel esimesel poolaastal hinnanguliselt kokku 495 miljonit eurot, mis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga suurenes 5%. Kaupu eksporditi 104 sihtriiki. 56% ekspordikäibest moodustas müük nelja lähiriiki: Lätti, Soome, Leetu ja Rootsi. Eksport kasvas Lätti (+5%) ja Soome (+2%), langes Leetu (-5%) ja Rootsi (-2%).
Mess toimub 26. korda. Messil on kavas rohkesti erinevaid toidutööstusi puudutavaid võistlusi ja esitlusi, mis toovad välja toidutööstuste arengut ja innovatsiooni. COVID-19 tõttu kahanes osalejatearv 450 eksponendilt 300 eksponendile, kuid messist võtavad osa siiski 15 riigi eksponendid.
Eesti stendi kujundas EPKK pikaajaline koostööpartner disainer Marju Liigand ja ehitas Taveco Disain. Messil osalemist toetab maaeluministeerium turuarendustoetuse kaudu.