Eestlased valisid mainekaimaks suurettevõtteks Rakvere Lihakombinaadi
TNS Emori uuringu kohaselt sai mainekaimaks suurettevõtteks sel aastal Rakvere Lihakombinaat, millele järgnesid Swedbank, Riigimetsa Majandamise Keskus (RMK), Saku Õlletehas, EMT ja Tere.
Tööandjate maine uuringus oli esikohal aga Eesti Energia, millele järgnesid Tallinna Sadam ja RMK, teatas uuringufirma.
Uuringuekspert Mari-Liis Eensalu selgituse kohaselt väärtustavad inimesed klientide ja tööandjatena erinevaid asju ning see kajastub ka kahes mainitud paremusjärjestuses. Kui üldise maine pingereas on suhteliselt paremal positsioonil toiduainetetööstuse ja ka kaubandusettevõtted, millega inimestel seostuvad vahetud kliendikogemused, siis tööandjatena on kõrgelt hinnatud riigi omanduses olevad infrastruktuuri ettevõtted, mille puhul hinnatakse töökoha stabiilsust. Samuti on tööandjatena kõrgemalt hinnatud mitmed tootmisettevõtted nagu Ericsson, Norma ja ABB ning ka Tallink.
TNS Emori uuringu andmetel on võrreldes eelmise aastaga suurettevõtete üldises pingereas kõige enam tõusnud Eesti Energia, RMK ja Tere maine. Tööandjatest on toetust võitnud Estonian Air ja Ericsson.
“Eesti Energia ja Estonian Airi puhul võib rääkida mainekuvandi taastumisest, millele eelnes üsna järsk langus. Nimelt oli elektrituru avanemine tarbijate jaoks suur muutus, millega tänaseks ollakse kohanemas. Estonian Airi kui tööandja maine langus 2013. aastal seostus liinide sulgemise ja pilootide streigiga, kuid tänaseks on usk ettevõttesse taastunud,” tõdes Eensalu.
“RMK üldist mainet iseloomustab pikem positiivne trend – tänu puhkevõimaluste arendamisele on RMK inimestel rohkem silmis ja südames. Ericsson Eesti ja elektroonikatööstuse kui terviku maine tööandjana on juba mitmendat aastat järjest positiivses trendis. Seda tõenäoliselt seetõttu, et nutiseadmed igapäevaelus annavad usku, et selles valdkonnas arengut ja tööd jätkub,” ütles Eensalu.
50 mainekamat tööandjat seadsid aprillis 2014 pingeritta 1101 palgatöötajat üle Eesti, suurettevõtete tuntuse ja maine uuring toimus samuti aprillis ning selle käigus hindasid 82 suurettevõtte tuntus- ja meeldivuskuvandit 1000 Eesti elanikku vanuses 15–74.