Elektrilevil valmis elektrikatkestusest teatamiseks rakendus Maru
Eesti elanike elektrivarustuse eest hea seisev Elektrilevi sai valmis rakendusega Maru, mis aitab kasutajatel mugavalt jõuda kiireloomulise infoedastusega võrguettevõtteni, eriti tormide ajal.
Uudset rakendust saavad rikke- või ohuteadete edastamiseks kasutada kõik olenemata sellest, kas ollakse Elektrilevi klient või mitte. Need, kes rakendusse sisse logivad, võidavad veelgi enam – nii näeb konkreetse tarbimiskoha või tarbimiskohtadega seotud rikkeinfot. Kui rakenduses aktiveerida „rikketeate märguanded“, tulevad Elektrilevi saadetud teated märguannetena arvuti, mobiiltelefoni või mõne muu nutiseadme ekraanile ja nii ei lähe ükski oluline infokild kaduma. Rakenduse kasutamine on privaatne ja turvaline.
„Usun ja loodan, et inimesed võtavad rakenduse omaks ja hakkavad seda vajaduspõhiselt aktiivselt kasutama,“ sõnab Elektrilevi juhatuse liige Priit Treial. „See on kiire, mugav, tormide ajal ennast ja ligimesi hoidev infokanal. Tegemist on esmase versiooniga, millele lisame juba lähitulevikus funktsionaalsust juurde. Näiteks lisandub rakendusse rikke- või ohukohast foto saatmise võimalus ning plaaniliste katkestustega seoses tekib klientidele personaalne infoväli,“ lubab Treial.
Tormised ilmad, mis on meie laiuskraadidel aastaringselt üsnagi tavaliseks nähtuseks, toovad pea alati kaasa olmemuresid, muu hulgas muresid elektrivarustusega. Maru lansseerimisega peaks rikketelefoni 1343 ootejärjekorrad tormide ajal lühenema, kui inimesed hakkavad eelistama mugavamat infovahetusvormi. Rikketelefon jääb kasutusse ka edaspidi, Maruga on üks infokanal lihtsalt lisaks. Nii peaks infovahetus klientide ja võrguettevõtte vahel kiirenema, mis tagab kriitilistel tormipäevadel juhtimiskeskusele senisest veelgi parema ülevaate võrgu üldisest seisukorrast. Selle põhjal tehakse rikete likvideerimise otsuseid. Mida täpsem on info, seda suurem on tõenäosus parimateks lahendusteks. Igas mõttes, nii rikete likvideerimise operatiivsuse kui ka elektriohutuse vaates, et ükski katkine liin ei oleks põhjendamatult kaua voolu all ega kujutaks ohtu elule.
“Soovime, et elektririkkest ja ohuolukorrast teatamine on igaühele võimalikult mugav. Kui kasutajatel tekivad Maru osas tähelepanekud, mida paremaks muuta, siis palume nendest kindlasti teada anda kas Elektrilevi veebilehe või rakenduse enda kaudu,” julgustab Priit Treial inimesi kaasa mõtlema. Laekuvad tähelepanekud vaadatakse üle ja sobivusel viiakse ellu.
Rakendust saab tulevikus alla laadida ka App Store’ist ja Google Playst.