Avaleht Majandus Elmo Rent sai Amservilt kätte esimesed hübriidid
Elmo Rent sai Amservilt kätte esimesed hübriidid

Elmo Rent sai Amservilt kätte esimesed hübriidid

Elektriautode renditeenusele spetsialiseerunud ELMO Rent sai Amservist kätte esimesed hübriidtehnoloogial sõitvad Toyota Corollad, mis on esimene osa ettevõtte autopargi laienemisest. Sel suvel kasvab ELMO Rendi autopark 50 sõidukini.

“Tegemist on strateegilise partnerluse ja pikaajalise plaaniga Toyota paljulubavate elektriautode ootuses. Nii hübriidid kui ka oodatav elektriauto sobivad suurepäraselt meie keskkonnasäästliku autopargi profiiliga,” ütles ELMO Rendi tegevjuht Enn Laansoo noorem.

Amserv Auto juhatuse esimehe Margus Nõmmiku sõnul on neljanda generatsiooni iselaadivate hübriidsõidukite peamiseks plussiks silmapaistev ökonoomsus ja madal omamiskulu. „Lisaks sellele, et hübriidid on vaiksed, intuitiivsed ja hea reaktsiooniga, ei pea sõiduki akut eraldi laadima ning igapäevastel sõitudel on tagatud kuni 50% elektrisõidu osakaal,“ räägib Nõmmik. Sama oluliseks peab ta hübriidide keskkonnasäästlikkust. Tema sõnul on hübriidide eluaja madal CO2 emissioon elektriauto omaga võrreldav, samuti on võrreldavad soetamise ja ülalpidamise koondkulud.

Laansoo tunnistab, et hübriidide soetamise kasuks räägib täna eelkõige klientide positiivne tagasiside ja huvi nende sõidukite vastu. “Kliendid tahavad kiiret renditeenust ja murevaba sõidukogemust olenemata distantsist. Hübriididega on see alati tagatud,” räägib Laansoo, kes nimetab elektriautorendi peamise murekohana taristut, millel on tema sõnul palju arenguruumi.

Kui arvuliselt on laadimispunktide hulk hea, siis strateegilistesse kohtadesse, nagu kaubanduskeskused, rongi- ja bussijaamad, tuleks neid juurde panna. “Populaarsemates laadimispaikades, nagu näiteks Ülemiste keskuses või Teaduspark Tehnopoli parklas, on sageli järjekorrad ja nii võib laadimise peale kuluda tavapärasest enam aega. Samuti ei saa laadivat või transiidis autot samal ajal välja rentida, mis toob omakorda kaasa keskkonnasäästlike sõidukite kasutamise ebaefektiivsuse,” räägib Laansoo ja lisab, et see on teema, mille lahendamisega ettevõte hetkel tegeleb.

Laansoo peab hübriidautosid äriliselt heaks kompromissiks ettevõtte keskkonnalubadustest taganemata. Samas tunnistab Laansoo, et elektriautod on soetamishinna poolest kolmandiku võrra kallimad ja liisingupakkujate jaoks veel täna ebaatraktiivsed. “Ilmselt muretsevad liisingupakkujad elektriautode järelturu pärast ja peavad finantseerimist riskantseks,” arutleb Laansoo, kelle sõnul turgu on, sest ainuüksi ELMO Rendil on täna 7000 klienti, kes eelistavad elektriautoga sõita.

Nõmmiku sõnul on Toyota lubanud, et nii nagu muutub maailm ja klientide soovid, on Toyotal lahendused olemas. Tänaseks on juba teada, et 2021. aastal tuleb turule elektriline kaubik Proace BEV, keretüüp, mida kohalikul turul sageli ka „pirukaks“ kutsutakse. Toyota 2025. aasta eesmärgiks on aga tagada, et enamikes populaarsemates segmentides oleks lisaks hübriidile saadaval alternatiivkütusega töötav mootor.

Laansoo sõnul oleks ELMO Rent huvitatud ka vesinikkütusel sõitvatest autodest, kuid Eesti turg on selle taristu väljaehitamise jaoks täna veel ilmselgelt liiga väike.