Avaleht Toode Goodyear esitleb Genfis maailma esimest elektrienergiat tootvat ideerehvi
Goodyear esitleb Genfis maailma esimest elektrienergiat tootvat ideerehvi

Goodyear esitleb Genfis maailma esimest elektrienergiat tootvat ideerehvi

Goodyear BH03 (1)Futuristlikul kontseptsioonrehvil on potentsiaali rehvitööstuses revolutsiooni korraldamiseks.

Goodyear tutvustab tänavusel Genfi rahvusvahelisel autonäitusel oma uusimat rehvikontseptsiooni – futuristlikku rehvi, mis suudab ise endale elektrienergiat toota. Goodyeari innovatsioonikeskuse inseneride välja töötatud rehv, mida nimetatakse arenduskoodi järgi lihtsalt „BH03”, suudab muundada sõidul tekkiva surve ja soojuse elektrienergiaks. Samal ajal, kui maailmaturul kasvab huvi elektriautode vastu, loodetakse seda tüüpi uuendusel rolli käimasolevates diskussioonides liikuvuse tuleviku teemadel. Tegu on puhtalt kontseptuaalse rehviga, mis on projekteeritud ettevõtte uuendusliku mõtteprotsessi osana. Rehvi turuletoomist plaanis ei ole.

„Meid ajendasid seda kontseptsioonrehvi välja töötama energia- ja keskkonnaprobleemid. Iga futuristlik idee saab alguse ühiskondlikust proovikivist, mis on vaja parema tuleviku nimel ületada. Loodame, et see rehv on inspiratsiooniks ja selle väljatöötamisel saadud teadmised leiavad koha edasises arendustöös,” ütles Goodyeari Luksemburgi innovatsioonikeskuse peadirektor Jean-Pierre Jeusette.

Kontseptsioonrehv toodab elektrienergiat, mis annab toidet nii auto hübriidajamile kui ka muule pardatehnoloogiale. Rehv toodab elektrienergiat kaht tüüpi materjali toime kaudu:

  • termoelektriline materjal muundab elektrienergiaks soojuse, mis tekib rehvi sisemuse sügavmustas tekstuuris staatilises olekus valguse/soojuse neeldumise või dünaamilises olekus veeremise tulemusel;
  • piesoelektriline materjal muundab elektrienergiaks struktuuri deformatsioonist ja vibratsioonidest tingitud rõhu.

Goodyear BH03 (2)Need uued materjalid moodustavad ruumilise võrgustiku, millest koosneb rehvi sisemine konstruktsioon. See konstruktsioon suudaks rehvi lõhkemisel potentsiaalselt kanda auto raskust – alternatiivne kontseptsioon RunonFlati tehnoloogiale. Lisaks on rehvil suur ringkanal, et suurendada kaitset vesiliu vastu, ning ainulaadne müra neelav turvis.

„See elektrienergiat tootev ideerehv on järjekordne näide sellest, milliseid muljetavaldavaid uuendusi töötavad välja meie Goodyeari Luksemburgi innovatsioonikeskuse projekteerijad ja teadlased. Meil on väga hea meel, et saame seda kontseptsiooni Genfis esitleda,” ütles Jeusette. „Eriti avaldab muljet asjaolu, et see tähelepanuväärne tehnoloogia on loodud viisil, mis edendab Goodyeari pidevat otsirännakut säästva arengu, kvaliteedi ja ohutuse poole.”

Tegu on puhtalt kontseptuaalse arendustööga ning Goodyear ei plaani panna esitletavat ideerehvi tootmisesse. Kontseptsioonrehve projekteeritakse ettevõtte innovatsiooniprotsessi raames, eesmärgiga julgustada diskussiooni, arutada võimalikke lahendusi ja anda inseneridele võimalus raamideta mõttetööks, pakkumaks nutikaid lahendusi aruka tuleviku tarbeks.