1. Avaleht
  2. Äri
  3. Kodumaise toidu müük kasvab
Kodumaise toidu müük kasvab

Kodumaise toidu müük kasvab

Poeketi Coop müügistatistika näitab, et kodumaise toidu müügikoguse kasv on viimastel kuudel olnud suurem kui kogu toidukaupadel tervikuna.

„Kodumaist päritolu toidu müük meie käibes kasvab ja on nüüdseks jõudnud juba rohkem kui 60 protsendini kogumahust. See tähendab, et tarbijatele on korda läinud oluline sõnum, et eestimaist toitu ostes saame hoida kohalikku majandust, toidujulgeolekut ja töökohti,“ ütles Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees Rainer Rohtla.

Kodumaist päritolu toidu müük meie käibes kasvab ja on nüüdseks jõudnud juba rohkem kui 60 protsendini kogumahust.

Kuigi müüdud toidukauba kogus on aastatagusega mõnevõrra langenud, siis samas kodumaise toidu müügimaht kasvas jaanuaris 1,8% võrreldes eelmise aasta sama ajaga ja veebruaris koguni 7,1%. „Sellega jätkus juba möödunud aasta sügisel alanud tugev trend, kus kodumaise toidukauba müügimahu kasv oli toidu üldisest müügist tugevam,“ kommenteeris Rohtla. „Oluline, et võrdlus ei ole rahaline vaid koguseline, mis jätab hinnatõusu mõju välja ja peegeldab täpsemalt, mis kaupa tarbijad rohkem või vähem ostavad.“

Coopi kaupluseketis on suurim eestimaise toidu valik, samuti müüb Coop kõige rohkem kodumaist toidukaupa – iga päev üle miljoni euro eest. Coop teeb tihedat koostööd Eesti erinevas suuruses tootjatega, et luua neile järjest uusi müügi- ja kasvuvõimalusi. „Lihtsaim viis Eesti elu edendada on eelistada kodumaist toitu. Eesti toit on värske ja kvaliteetne, väikse jalajäljega transpordil. Samuti hoiab otseselt ja seotult üleval tervet hulka töökohti ja toob riigile maksuraha. Peame kõik üheskoos toidujulgeolekul pingutama, sest nii koroona kui ka sõda on näidanud, kui kiirelt võivad tarneahelad katkeda,“ lisas Rohtla.

Coopi ühistute eripära on kohalikkus. „Meie ühistud tunnevad oma piirkonna toidutootjaid. Näiteks on üsna tavaline, et ühe ühistu kaupluses saab ühe põllumehe kartulit, mõnes muus poes aga teise põllumehe kartulit – mõlemal juhul kohalikku ja värsket,“ rääkis Rohtla. „See meeldib tarbijatele, aga ka väikestel tootjatel on nii hea kohalikust kauplusest alustada ning seejärel keskühistu kaudu üle-eestilist haaret saavutada.“

Välismaiste toodete puhul on Coopi statistika järgi mõnevõrra näha hinnakampaaniate osakaalu kasvu. Samas see ei puuduta eriti kodumaist toodangut, kus hinnakampaaniate mõju on madalam, mis annab omakorda tunnistust, et tarbija on kvaliteetsele kaubale lojaalne ja ei tee ses osas kergekäelist kompromissi.

Coopi analüüs näitab, et tarbijate ostumaht on tervikuna veidi langenud, mis ei ole aga kõige odavamaid alternatiive muutnud müügihittideks. „Õnneks on toit viimane, kus tehakse järeleandmisi ja Coopis kasvab kvaliteetse eestimaise toidu osakaal kriisist hoolimata,“ kinnitas Rohtla. „Küll on näha, et populaarsust kasvatavad viimase kuupäeva allahinnatud tooted, mis samas täidavad kõik kvaliteedi tingimused. Lisaks on hoogu võtmas suund, et pigem ostetakse väiksemaid pakendeid.“

Rohtla ütles, et hinnatõusu surve ei ole enam nii suur kui eelmisel aastal. Kohati on näha osa toodete isegi soodsamaks muutumist, näiteks juust, või, pagaritooted ja kohv, kuid muidugi on ka tootegruppe, kus on sisendhinnad laes. „Meie jaoks on lisaks oluline välja selgitada, millised hinnatõusud on hankijatel põhjendatud ja millised mitte – ses osas on kaubandusketil väravavahi roll,“ lausus Coop Eesti Keskühistu juht.

Head Uudised GoodNews