1. Avaleht
  2. Äri
  3. Koroonapandeemia ajal õppisid Eesti elanikud kasutama uusi võimalusi kodu sisustamiseks
Koroonapandeemia ajal õppisid Eesti elanikud kasutama uusi võimalusi kodu sisustamiseks

Koroonapandeemia ajal õppisid Eesti elanikud kasutama uusi võimalusi kodu sisustamiseks

Koroonaviiruse teine laine suurendas Eesti elanike huvi IKEA digiplaneerimisprogrammide ning veebikonsultatsioonide vastu. Käesoleval aastal on näiteks köögi, garderoobi ja teiste planeerimisprogrammide kasutus võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kahekordistunud.

„Kui pidime koroonapiirangute tõttu Tallinna tellimis- ja väljastuspunkti kohapealse planeerimisala sulgema, suurenes koheselt tarbijate huvi digitaalsete planeerimisprogrammide ja veebikonsultatsioonide vastu. Lisaks kasvab pidevalt huvi ka sisekujunduse veebikonsultatsioonide vastu ning peab märkima, et Eesti elanikud on kodu sisustamisest väga huvitatud,“ ütles IKEA Baltikumi kaubandusjuht Inga Filipova.

Digitaalne planeerimisprogramm on hea võimalus kujundada enda unistuste köök, magamistuba, kontor või garderoob enne, kui midagi päriselt ostma hakkad. „Planeerimisprogrammid annavad võimaluse mööblit kujundada nii 2D kui ka 3D formaadis. Selle abil saab katsetada erinevate värvide, stiilide, suuruste ja kombinatsioonide sobivust. Lisaks aitab planeerimisprogramm visualiseerida, kuidas köök või muud mööblisüsteemid võiksid välja näha ja ühtlasi testida, kuidas erinevad esemed omavahel kokku sobivad,” selgitas Filipova. Ta lisas, et vajadusel saab IKEA töötajatelt ka tasuta nõu küsida ning seda nii projekti nullist alustamise kui ka lõpuviimistluse puhul. Kui IKEA tellimis- ja väljastuspunkt on avatud, siis saab planeerimisteenuseid soovi korral ka füüsiliselt kasutada.

IKEA nõustamis- ja planeerimisteenused on populaarseimad väljaspool Tallinna elavate inimeste seas. Tänu eelmainitud teenustele saavad nad kokku hoida aega, mis muidu kuluks pealinna ja tagasi sõidule. Planeerimisprogramme ja nõustamisteenuseid kasutatakse enim köökide ja garderoobide planeerimisel. Piirangute ajal pandi 10st tellitud moodulsüsteemist 7 kokku just veebinõustamise teel.

IKEA Baltikumi kaubandusjuht märkis, et IKEA klienditeenindajate põhjalikud teadmised kodusest elust ja sisustamisest aitavad klientide soove ja vajadusi täita ka distantsilt. Suurema mööbli puhul aga eelistavad Eesti elanikud siiski esemeid päriselt näha ja katsuda. „Sõltuvalt ostust varieerub Eesti elanike jaoks vajadus ise tooteid näha, katsuda ja proovida, et kontrollida nende funktsionaalsust, materjali ja värvide eripära. Näiteks suurema mööbli ostmine on alati seotud emotsioonide ja kujutelmaga – diivanvoodil istumine aitab klientidel ette kujutada, mis tunne oleks seda teha nende praeguses või tulevases kodus,” kirjeldas Filipova.

Lisaks Tallinnale avab selle aasta detsembris IKEA Tartus eriplaneerimise ja -tellimuste stuudio. Selle eesmärk on pakkuda ka Lõuna-Eesti klientidele vajalikke teenuseid, et planeerida ja tellida kööke, garderoobe ja muud moodulmööblit. See on Balti riikides esimene sellelaadne stuudio.

Head Uudised GoodNews