Küsitlus: inimesed harjusid koroonaajal netist ostma
DPD üle-euroopalisest küsitlusest selgus, et eriolukorrast tulenevalt kasvas e-kaubandus Euroopa Liidus 27% ja koguni 70% e-ostlejatest kavatseb uute harjumustega jätkata peale eriolukorra lõppu.
„Euroopas tekkis 2019. aastaga võrreldes möödunud aastal juurde üle 15 miljoni uue e-ostleja. See on suur hüpe. Tuleviku mõttes on aga veelgi olulisem fakt, et 70% uutest e-ostlejatest kavatseb netist ostmise juurde jääda pärast piirangute lõppu. See tähendab, et e-kaubanduse valdkond tegi arenguhüppe, mis muidu oleks võtnud 3-5 aastat,“ selgitas DPD Baltikumi äriarenduse juht Margot Heinsalu. “Kullerettevõtted on ka ise pidanud kiirkorras käima lükkama arengud, mida alles hiljem planeerisid: ainuüksi terve DPD grupi peale palgati möödunud aasta jooksul juurde üle 20 000 töötaja.”
Küsitlusest selgus, et möödunud aasta tõi erakordse kasvu toidukaupade kojutoimetamise valdkonnas. Aastaid on olnud tootekategooriate osas e-kaubanduses esikohal riided ja jalanõud ehk moekaubad.
Uuteks e-ostlejateks hakkasid viiruse tõttu paljud vanemaealised.
DPD grupi raport on suurim e-kaubanduse küsitlus, mida viiakse läbi 21 Euroopa riigis aastast 2016.