Avaleht Äri Moeplatvorm Zalando laieneb suvel Eesti turule
Moeplatvorm Zalando laieneb suvel Eesti turule

Moeplatvorm Zalando laieneb suvel Eesti turule

Euroopa juhtiv moe- ja elustiili veebiplatvorm Zalando siseneb käesoleva aasta suvel Eesti turule. Ettevõte laieneb lisaks Eestile veel seitsmele Euroopa turule, jõudes seeläbi kokku 25 riiki. Sellel aastal liituvad platvormiga Läti, Leedu, Horvaatia, Sloveenia ja Slovakkia ning 2022. aastal laienetakse Ungarisse ja Rumeeniasse.

2020. aastal kasvas Zalando aktiivne kliendibaas 25 protsendi võrra 38,7 miljoni kasutajani. Ettevõtte kauba läbimüük oli mullu 10,7 miljardit eurot, mis oli 30,4 protsenti enam kui aasta varem. Tugeva majandusaasta järel võtab Zalando eesmärgiks tõsta oma kauba läbimüüki enam kui 30 miljardi euroni 2025. aastaks. Ettevõtte pikaajaline eesmärk on võita üle 10% kogu 450 miljardi euro suurusest Euroopa moeturust.

Tugeva majandusaasta järel võtab Zalando eesmärgiks tõsta oma kauba läbimüüki enam kui 30 miljardi euroni 2025. aastaks.

Zalando on läbi oma partnerprogrammi Connected Retail hakanud koostööd tegema ka kohalike moebrändide, jaemüüjate ja kauplustega, kes saavad Zalando veebiplatvormil oma tooteid müüa. Programmiga oli veebruari lõpuks ühendatud juba enam kui 3400 kauplust.

Zalando on teinud suuri pingutusi, et olla moeplatvorm, millel on positiivne mõju nii inimestele kui ka planeedile. Alates 2017. aastast on ettevõte oma kasvuhoonegaaside heitkoguseid vähendanud 64% võrra ning kasutab tegutsemiseks ainult taastuvenergiat.

„Meil on võimalus ja vastutus kasutada oma suurust ja platvormi positiivsete muutuste läbiviimiseks moetööstuses,“ kommenteeris Zalando kaasdirektor Rubin Ritter. „Kui me tahame olla iga moehuvilise esimene valik ja võita tarbijate südameid, siis me lihtsalt peame olema osa maailmas nii olulise jätkusuutlikkuse probleemi lahendusest.“

Kui me tahame olla iga moehuvilise esimene valik ja võita tarbijate südameid, siis me lihtsalt peame olema osa maailmas nii olulise jätkusuutlikkuse probleemi lahendusest.

Zalando tegevus on suunatud jätkusuutlikkusele ja keskkonnasäästlikkusele. Ettevõte on üheks eesmärgiks võtnud moetoodete ringluse arendamise ning loodab 2023. aastaks pikendada üle 50 miljoni moetoote eluiga läbi nende taaskasutuse. 2020. aastal moodustas jätkusuutlikumate toodete müük umbes 16% ettevõtte kaubakäibest. Moeplatvorm loodab 2023. aastaks suurendada selliste toodete mahtu veerandini kauba läbimüügist.

Zalando asutati 2008. aastal Berliinis. Ettevõte müüb rõivaid, jalatseid, aksessuaare ja ilutooteid enam kui 38 miljonile kliendile 17 aktiivsel turul.