1. Avaleht
  2. Toode
  3. Puljong kasvatas koroonaajal käivet 55%
Puljong kasvatas koroonaajal käivet 55%

Puljong kasvatas koroonaajal käivet 55%

Food Studio kaubamärgi all kodumaiseid puljongeid ja kastmeid tootev Puljong OÜ suutis 2020. aastal koroona kiuste käivet kasvatada koguni 55 protsenti ja teha investeeringu Tallinnas Mustamäel asuva tootmise neljakordseks laiendamiseks.

Food Studio valmistab ainukesena regioonis naturaalseid säilitus- ja lisaaineteta valmispuljongeid ja –kastmeid. Ettevõtte tegevjuht ja asutaja Helgor Markov kinnitab, et Eesti väiketootja suudab edaspidigi kasvada vaatamata keerulisele olukorrale ja plaanib veelgi jõulisemalt läbi lüüa ka välisturgudel. Ettevõtte 2020. aasta müügikäive oli 850 000 eurot. Ekspordi osakaal kogukäibest on ligi 30%. Kui seni müüdi kaupa Soome, Rootsi, Taani, Lätti ja Leetu, siis mullu lisandusid eksporditurgude nimekirja ka Island, Poola ja Ukraina.

Markov usub, et pandeemiast tulenev ekspordimahtude vähemine jääb minevikku. „Tänaseks on eksport vaikselt taastumas, kuid müügitööd tuleb siiski usinalt teha, sest ega keegi meid Rootsis ja Taanis oota. Seal on mitmed suurtootjad ees. Ka Soomes on koduturu kaitse kõva.“

2020. aasta alguses oli ettevõte seisus, kus tootmisvõimsuse maksimumpiir oli lähedal, mis sundis otsima võimalusi, kuidas laieneda. „Meie olemasoleva tootmispinna kõrval Mustamäel läks toitlustusfirma pankrotti, mis andis võimaluse saada 400 ruutmeetrit lisapinda,“ sõnas Markov.

Täna on ettevõttel tootmispinda kokku 550 ruutmeetrit. Laiendusega kasvas tootmisvõimsus 750 000 pakilt 4,1 miljonile pakile. Markov rõhutas, et 400 000 euro suurune investeering tootmise laiendamisse sai tehtud perspektiivitundega. „Kasutame sellest hetkel 35% ja arenguplaani oleme enda jaoks kirjutanud, et maksimumtootmismahu saavutame kolme aasta jooksul ehk aastaks 2025.“

„Koroonakriisi alguses eelmisel kevadel otsustasime riskida ja panna gaasi põhja. Võib öelda, et see tasus ära ja on täna meile edu toonud,“ ütles Markov. Olulisel kohal olid otsused muuta ettevõte efektiivsemaks, eraldada distributsioon tootmisest ja tootearendusest, laiendada tootmist ja tooteportfelli. Kõik toona eesmärgiks võetud tegevused on ka tehtud; 2020. aastal sõlmiti ka Eesti turu distributsiooniõiguse leping Abestockiga.

Kasum ei ole hetkemahte arvestades olnud ettevõtte jaoks prioriteet number üks. „Meie eesmärk on saada käive korralikule tasemele ja tootmine efektiivseks. Saame siiski öelda, et läbi ajaloo pole ühtegi aastat, kus kasum oleks olnud miinusmärgiga,“ sõnas Helgor Markov.

Tänavuse aasta uudisena tuli ettevõte turule uute lemmikloomale suunatud toodetega. „Algne plaan oli teha koerte puljong nn kõrvaltootena, mille toormaterjaliks saavad põhitootmise jäägid. Üsna kiiresti sai selgeks, et see lähenemine on rumal ja ei tööta. Aga mõte ise tundus liiga perspektiivikana, et see niisama tuulde lasta. Eelmisel suvel astusime EAS-i arenguprogrammi ja viimsed kuus kuud on käinud meeletu arendus ja katsetus. Peame väga kiitma koerakasvatajaid, veterinaare ja teadlasi,“ ütles Markov.

Täna julgeb Markov juba öelda, et ettevõtte puljong muudab lemmikloomatoidu maailma. Esimeste nädalate müügid ületasid esmaseid ootusi. Praegu on küll toode müügis ainult lemmikloomapoodides ja mõeldud vaid koertele, kuid kindlasti mõeldakse tulevikus ka kasside peale. „Teeme Eesti asja. Kõik erinevad osapooled on positiivselt paadis olnud. Ei ole kuskil toimunud kaigaste loopimist,“ on Markov rõõmus.

Ettevõtte filosoofia on muuta toidutööstuse maailma. „Teeme midagi sellist, mida ise fänname ja mille rütmis tahame hingata,“ sõnastas Markov ja lisas, et sellega tahavad nad muuta iga inimese ja tänaseks ka lemmiklooma toidulaua kvaliteetsemaks. Rääkimata sellest, et ettevõte pakub rohelise mõtteviisiga toodetud päris ehedat toitu. Kuna zero waste ja öko on ettevõtte jaoks oluline, siis Markov toodete hinnalanguse momenti tulemas ei näe: „Saime just mitu teadet, kuidas asjad lähevad muudkui kallimaks.“

Koroonakriisiga kaasnenud perede toidutegemistüdimus on aidanud ärile kaasa, sest sisuliselt müüakse ju klientidele vaba aega. „Järjest rohkem tuleb kodus mitu söögikorda teha, mis lõpuks võib päris tüütuks muutuda. Meie tooted annavad inimestele aega. 10-15 minutiga saab mahedast toorainest maitsev söök,“ lausus Markov.

Food Studio on tegutsenud aastast 2016. Dubai toidumessil Gulf Food 2020 nimetati Eesti väiketootja maheaedviljapuljong aasta innovaatilisemaks mahetooteks. „Tegu on seni kõige kaalukama rahvusvahelise erialakonkursi võiduga Eesti toiduainetööstuse ettevõtte jaoks,“ rääkis Markov. Ettevõtte Bechameli kaste sai 2020. aasta Eesti parima toiduaine konkursil rahva lemmiku tiitli ja teenis ka žüriilt tiitli „Parim toiduaine Põhja-Eesti väikeettevõttelt“. 2017. aastal sai rahva lemmiku tiitli kanapuljong. Just lõppenud tänavusel Eesti parima toiduaine konkursil tunnustati koorest piprakastet tiitliga „Parim toiduaine Põhja-Eesti väikeettevõttelt“.

Head Uudised GoodNews