1. Avaleht
  2. Majandus
  3. TARBIJASÄUTS #3: millised on lennureisija õigused?
TARBIJASÄUTS #3: millised on lennureisija õigused?

TARBIJASÄUTS #3: millised on lennureisija õigused?

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Amet on loonud lühivideote sarja „tarbijasäuts“, kus räägitakse erinevatel tarbijatele olulistel teemadel. Kolmas tarbijasäuts keskendub lennureisija õigustele. Mida teha siis, kui lennust maha jääd? Mis saab aga siis, kui lend hilineb… või lausa tühistatakse?
Ootamatuste eest pole meist keegi kaitstud. TTJA EL tarbija nõustamiskeskuse peaspetsialist Maria Hindpere annab nõu, kuidas reisimisel ootamatutes olukordades hakkama saada.

Selleks, et reisimisel ootamatutes olukordades hakkama saada, tasub teada lennureisija õigusi. Riske tuleks maandada aga juba reisi planeerimisel. Näiteks väldi vahendusportaalides erinevate vedajate lendude kokkusobitamist ja kindlasti vormista reisikindlustus.

Lennureisijana võid kogeda järgmiseid olukordi:

  • Esiteks võib juhtuda, et sind jäetakse lennust maha, näiteks lennu ülebroneerimise tõttu. Esmalt peab lennufirma pakkuma vabatahtlikele võimalust kokkulepitud hüvitise eest oma kohast loobuda. Samuti peab siis saama valida piletiraha tagastamise või asenduslennu vahel. Neil, kes ikkagi lennust maha jäeti, on õigus saada hüvitist 125-600 eurot. Lisaks hoolitsust, näiteks süüa-juua.
  • Teiseks võib ette tulla, et lend tühistatakse. Ka siis on sul õigus valida piletihinna tagastamise ja asenduslennu vahel ning taotleda hüvitist. Kui asenduslend toob kaasa enam kui kahetunnise ootamise, peab lennuvedaja pakkuma ka hoolitsust. Näiteks sööki, vajadusel majutust ja transporti. Siiski pane tähele, et kui lennu tühistamise põhjustasid erakorralised asjaolud või sellest anti piisavalt ette teada, ei pea lennuvedaja hüvitist maksma.
  • Kolmandaks tasub teada, mis saab siis, kui lend hilineb. Olenevalt lennu pikkusest on sul õigus alates kahetunnisest hilinemisest saada hoolitsust. Kui lend hilineb üle viie tunni, on sul õigus saada piletiraha tagasi. Kui hilinemine toob kaasa ööbimisvajaduse, lasub lennufirmal kohustus reisijatele tagada hotellimajutus ja transport lennujaamast hotelli ning tagasi. Kui su lend jõuab sihtkohta enam kui kolm tundi hiljem, on sul samuti õigus rahalisele hüvitisele.

Head Uudised GoodNews