Avaleht Teenus HEA TAVA I Uuendatud sõidukikindlustuse hea tava aitab kliendil kaskot paremini mõista
HEA TAVA I Uuendatud sõidukikindlustuse hea tava aitab kliendil kaskot paremini mõista

HEA TAVA I Uuendatud sõidukikindlustuse hea tava aitab kliendil kaskot paremini mõista

Eesti Kindlustusseltside Liit (EKsL) koostöös Eesti Kindlustusmaaklerite Liiduga (EKML) uuendas sõidukikindlustuse hea tava, et see vastaks kaskokindlustuse viimase aja arengutele, näiteks kahju hüvitamise, kindlustuse kehtivuse ja veebimüügi osas.

Kaskokindlustuse hüvitised on tänavu esimesel poolaastal kasvanud 24 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Kui sel aastal maksti kuue kuuga hüvitisi 51,4 miljonit eurot, siis möödunud aasta keskel 41,6 miljonit eurot.

EKsL-i juhatuse liikme Lauri Potsepa sõnul on nii autod kui sõidukikindlustus viimastel aastatel palju arenenud. „Hea tava oli vaja uuendada, et see aitaks kliendil kaskot paremini mõista ja kirjeldaks kehtivat praktikat. Näiteks on pärast Venemaale ja Valgevenele kehtestatud sanktsioone tavaline, et kindlustus seal ei kehti. Samamoodi on Armeenia, Aserbaidžaani, Gruusia, Kasahstani, Moldova ja Türgiga, sest sinna on riskantne sõita,“ selgitas Potsepp.

Potsepa hinnangul on kaskokindlustuse hüvitised veerandi võrra kasvanud seetõttu, et õnnetusi juhtub rohkem, kasutatud autode hinnad on kasvanud ja autoremont on kallinenud. „See omakorda viib paratamatult kaskokindlustuse hinna tõusule. Kõrgest inflatsioonist ei ole pääsenud ka kindlustus,“ ütles Potsepp.

Sõidukikindlustuse hea tava on osa kindlustusteenuse heast tavast. Tava selgitab mõisteid, kindlustuslepingu tingimusi ja kindlustusandja praktikat nii, nagu on Eesti kindlustusvaldkonnas kombeks.

EKML-i juhi Kaido Tropi sõnul täpsustati heas tavas kliendi vajaduste väljaselgitamist veebimüügis, kus kliendi nõustamise protsess on üldjuhul standardiseeritud. „Maaklerid näevad küllalt tihti, et veebi teel kindlustust ostes tekib klientidel küsimusi, milline kindlustuslahendus neile sobib. Seetõttu on väga oluline täpselt kirjeldada ja selgitada erineva sisuga pakette, näiteks minikasko ja täiskasko erinevusi. Lisaks tuleb välja tuua kasko täiendavad valikud nagu kehtivusala, asendusauto või tehnilise rikke kindlustuse lisakaitse,“ selgitas Tropp.

Swedbanki kindlustusseltsi hea tava töögrupi esindaja Ineken Nuuti sõnul on kliendil oluline mõista, miks kindlustusselts küsib lepingu sõlmimisel sõidukist fotosid. „Need on vajalikud eelkõige kahju tekkimisel, kuna tavaliselt kindlustusandja ei uuri sõidukist tehtud pilte enne lepingu sõlmimist. Kui pärast õnnetust selgub fotodelt, et autol olid vigastused juba lepingu sõlmimisel, siis kindlustusandja neid kahjusid ei hüvita,“ ütles Nuut.

Hea tava aitab kliendil ja teistel hinnata kindlustusandja tegevust. Hea tava järgimine toetab üksteisemõistmist, ausat ja vaba konkurentsi ning kindlustussektori arengut.

  • EKsL on kõiki Eestis tegutsevaid kindlustusandjaid ühendav erialaliit, mis arendab kindlustust ja kahjuennetust ning analüüsib ja avaldab kindlustusstatistikat. EKsL korraldab kindlustusvaidluste lahendamist kindlustuse lepitusorgani kaudu.
  • EKML-i kuulub 10 suuremat Eestis tegutsevat kindlustusmaaklerettevõtet.
  • Lisainfo: sõidukikindlustuse hea tava