Ligi kaks kolmandikku Baltimaade 18–40-aastastest tarbijatest ostaks sagedamini internetist, kui sealt leiaks suuremaid allahindlusi ja üldiselt madalamaid hindu. Eriti Eestis ja Lätis motiveeriks ostjaid ka füüsilistest poodidest laiem kaubavalik. Alla 10% vastanutest ütleb, et nad ei soovi sagedamini veebis ostelda, selgub rahvusvahelise pakiveofirma Venipak uuringust.
Eestis teeks paremate hindade puhul rohkem internetioste 69%, Lätis 66% ja Leedus 71% tarbijatest. Üsna oluline on ka füüsilistest poodidest laiem kaubavalik, mida mainis umbes 45% Eesti ja Läti vastajatest. Kiiremat ostuprotsessi ja kaupade filtreerimise võimalust peab e-poodides oluliseks tublisti üle kolmandiku vastanutest. Leedus (44%) ja Eestis (41%) tuleks ostuhimule kasuks võimalus kaubale kiiremini kätte saada, samas kui lätlaste (32%) e-kaubanduse aktiivsust kiiremad tarned nii palju ei suurendaks, teatas Venipak.
Uuringu kohaselt ei vaja kliendid e-ostlemise ajal online-konsultatsioone, sest vaid 10%-l oleks sellest abi. Ligikaudu 7% kõigis riikides vastanutest tunnistas, et nad ei soovi sagedamini veebis sisseoste teha.
“Pole üllatav, et atraktiivsed hinnad on aktiivsema e-ostlemise peamine stiimul ja seda tõenäoliselt mitte ainult Baltikumis. Üsna tugev on ka toetus mugavamale ostukogemusele, alates kaubavalikust kuni saadetiste kiirema kättesaamiseni, kuhu tellimuste efektiivsema käsitlemisega saavad oma panuse anda kullerfirmad,” ütles Venipaki tegevjuht Justas Šablinskas.
Eestis eelistab 57% tarbijatest vanuses 18–40 aastat osta internetist elektroonikatooteid, majapidamiskaubad on edetabelis teisel kohal (50%), millele järgnevad riided ja jalanõud (46%). Lätis ja Leedus on eelistatud riided ja jalanõud vastavalt 57% ja 51%-ga, millele järgnes elektroonika.
Tabel 1: Mis paneks teid sagedamini veebist ostma?
Eesti | Läti | Leedu | |
Suuremad allahindlused ja üldiselt madalam hind | 69% | 66% | 71% |
Laiem kaubavalik kui füüsilistes poodides | 44% | 45% | 34% |
Kiirem ostuprotsess, kaupade filtreerimise võimalus | 44% | 46% | 38% |
Võimalus kaupa kiiremini kätte saada | 41% | 32% | 44% |
Kaupade atraktiivsem esitlemine (põhjalikumad kirjeldused ja/või muu kasulik teave, parema välimusega veebilehed) | 37% | 22% | 28% |
Võimalus saada online-konsultatsiooni | 9% | 6% | 11% |
Ma ei taha sagedamini internetioste teha | 7% | 7% | 7% |
Muu | 5% | 3% | 4% |
Tabel 2: Milliseid tooteid eelistate osta veebist?
Eesti | Läti | Leedu | |
Elektroonikakaubad | 57% | 55% | 48% |
Majapidamiskaubad | 50% | 41% | 40% |
Riided ja jalanõud | 46% | 57% | 51% |
Hügieenitooted/ilu – ja hooldustooted | 41% | 37% | 40% |
Raamatud | 38% | 25% | 40% |
Toiduained | 21% | 21% | 23% |
Autovaruosad | 20% | 19% | 21% |
Lemmikloomade toit | 18% | 14% | 14% |
Farmaatsiatooted | 17% | 23% | 34% |
Täiskasvanute mänguasjad | 17% | 12% | 15% |
Kogumisväärtusega asjad | 6% | 4% | 5% |
Alkohol | 4% | 7% | 5% |
Muu | 2% | 2% | 1% |