EAS on Araabia Ühendemiraatides aidanud üle 100 ettevõtte
2019. aasta veebruaris Araabia Ühendemiraatides avatud Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) välisesinduse abil on ekspordinõu ja -tuge saanud üle 100 ettevõtte.
EASi juhatuse esimehe Peeter Raudsepa sõnul on 2019. aastal Dubais avatud välisesindus ennast täielikult õigustanud. “Ettevõtjate huvi AÜE turu vastu on olnud väga suur ning hoolimata koroonapandeemiast teenindas meie ekspordinõunik ainuüksi tänavu esimesel poolaastal üle 40 ettevõtte, aitas korraldada mitu üritust ning luua Eesti EXPO meeskonnal vajalikke kontakte,“ ütles Raudsepp.
Suurem osa Araabia poolsaarest on kõrb, mis teeb AÜEst suure importija. “Näiteks toidukaupu imporditakse peaaegu 20 miljardi dollari eest aastas ning seetõttu on EASil toiduainetööstusele AÜE turu suunal spetsiaalne ekspordi kasvuprogramm. Selle eesmärk on pakkuda ettevõtetele ekspordi alustamiseks ja laiendamiseks võimalikult spetsiifilist ja mitmekülgset tuge,” ütles Raudsepp. Ta lisas, et sektorite lõikes on head ekspordivõimalused AÜE turul ka IT-ja ehitussektoril, tervisetoodetel ja -teenustel ning kaitsetööstusel.
Tänavu sügisel asus EASi ekspordinõuniku ametisse 2010. aastast Dubais resideeruv Ege Devon, kes on olnud erinevates ettevõtetes vastutav kogu Pärsia lahe regiooni eest. „Viimati olin brändidirektor ettevõttes Sun and Sand Sport, vastutades brändide regionaalse strateegia väljatöötamise ning mahtude kasvatamise eest jae- ja e-kaubanduses. Töötasin mitmete suurte globaalsete brändidega nagu Nike, The North Face, Timberland ja Vans,” rääkis oma taustast Devon.
Tema sõnul on Pärsia lahe piirkond unikaalne ja dünaamiline, sõltudes turismist, naftast ja regionaalsest poliitikast. „AÜE tulevikku vaatav riiklik strateegia keskendub jätkusuutlikule keskkonnale, maailmatasemel meditsiinisüsteemile ja haridusele. Mul on hea meel, et saan panustada Eesti firmade laienemisele siinsele turule, jagades oma aastatega tekkinud kogemusi,“ sõnas Devon.
EASi ekspordinõunikud aitavad ettevõtteid neljal peamisel viisil, milleks on eelnõustamine, ekspordipartnerite otsing, ürituste korraldamine ning välisettevõtete ostusoovide vahendamine. Eksportimist alustav või kavandav ettevõte saab eelnõustamisel ülevaate sihtriigis kehtivate vastava valdkonna regulatsioonide, standardite, litsentseerimisvajaduste ja kaubamärkidega seonduva kohta. Ettevõtja saab teavet nii riigi majanduskeskkonna ja ärivõimaluste kui ka toote ja teenuse turule sobivuse kohta.