1. Avaleht
  2. Äri
  3. Dacia tutvustab Euroopa odavaimat elektriautot
Dacia tutvustab Euroopa odavaimat elektriautot

Dacia tutvustab Euroopa odavaimat elektriautot

Dacia tutvustas lähemalt kevadel avaldatud Dacia esimest elektri autot Spring Electric. 33 kW täiselektrilise mootoriga kompaktne linnamaastur lubab saada Euroopa odavaimaks elektriautoks. Mudeli tellimine algab 2021. aasta kevadel. Aku sisaldub auto ostuhinnas ja valikus on kaks varustustaset. Spring tuleb ka kahe eriversiooniga, kumbki mõeldud äriliseks kasutuseks.

150 mm kliirens, laiad rattakoopad ja kumer kapott rõhutavad auto linnamaasturlikku välimust, kuid 3,73 m pikkust, 1,62 m laiust ja 1,51 m kõrgust teevad sellest ikkagi mõõduka linnaauto. Auto esiosas on kitsenevad LED-tuled, mille horisontaaljoon laieneb võre kujundusele, ribiline kapott ja suur kaitseraud. Tagatuled on paigutatud Dacia uue Y-kujulise valguslahendusega.

Kompaktsete välismõõtmetega viieukselisel linnaautol Spring Electric on neli täiskasvanu suurusega istet. Piisav pearuum ja 100 mm põlveraadius võimaldab tagaistmel mugavalt istuda ka pikematel täiskasvanutel. Pakiruumi mahutavus on 300 liitrit, tagaistmete kokku pakkimisel kuni 600 liitrit.

Standardvarustusse kuulub täiselektriline roolivõim, kaugjuhtimisega kesklukk ja neli elektriakent. Näidikute vahel on 3,5-tolline digitaalne ekraan, lisavarustusega saab seitsmetollise keskekraaniga multimeediasüsteemi, mis ühildub Apple Carplay ja Android Autoga. Lisavarustuses on saadaval ka kliimaseade ja elektrilised küljepeeglid. Käigukangi asemel on pöördketas kolme asendiga: D, N ja R.

33 kW (44 hj) täiselektriline mootor on pandud kokku 26,8 kWh akuga. Dacia lubab selle mootoriga tagada sujuva lineaarse kiirenduse, vaikse sõidu ja vibratsiooni puudumise. WLTP tsükliks on sõiduulatus 225 km ja WLTP City tsüklis 295 km. Sõiduulatust on võimalik pikendada peaaegu 10% võrra, vajutades armatuurlaual ECO nuppu. Sellega seadistatakse võimsuspiiriks 23 kW ja kiirusepiiranguks 100 km/h.

Laadida saab kolmel erineval moodusel: baasvarustuses kaasasoleva kaabliga 220 V kodusest pistikupesast, Wallboxist (kaabel saadaval lisavarustuses) või DC laadimisjaamas (valikuline). Kiireim neist on 30kW DC laadija, millega saab 80% akust täis vähem kui tunniga. Tavalisest kodusest pistikust laadides saab aku täis 14 tunniga. Akutaset saab reaalajas jälgida MY Dacia äpist.

Mudeli standardvarustuses on kiirusepiiraja, ABS, ESP, elektrooniline pidurijõu jaotamine, kuus turvapatja, hädaabikõne nupp (SOS nupp), automaatne esitulede aktiveerimine ja automaatne hädapidurdus. Hädapidurdus on aktiivne 7-170 km/h juures, tuvastades esimese radari abil eesoleva (seisva või liikuva) sõiduki kauguse.

Spring tuleb kahe eriversiooniga: sõidujagamisteenusteks mõeldud versioon ja Spring Electric Cargo. Esimese varustuses on operaatorite tehnoloogia, mis võimaldab juurdepääsu jagamisteenuse operaatori keskkonnale, geopositsioneerimist ja ukse avamist kaugjuhtimise teel (nutitelefoniga). Äriliseks kasutuseks loodud Spring Electric Cargo mudelil on pakiruum, mis hõlmab ka tagaistmete osa, plastkate põrandal ja sisemistel rattakoobastel, neli kinnitusrõngast ja traatvõrgust vahesein, mis eraldab esiistmel sõitjaid pakiruumist. Eriversiooni pakiruumi laadimispikkus on 1033 mm, maht 800 l ja kandevõime 325 kg.

Mudeli tellimine algab 2021. aasta kevadel, hinda pole veel teatavaks tehtud.

Head Uudised GoodNews