1. Avaleht
  2. Toode
  3. BMW nimetati Dow Jonesi jätkusuutlikkuse indeksi 2020. aasta liidriks
BMW nimetati Dow Jonesi jätkusuutlikkuse indeksi 2020. aasta liidriks

BMW nimetati Dow Jonesi jätkusuutlikkuse indeksi 2020. aasta liidriks

S&P Dow Jonesi avaldatud värskeimas Dow Jonesi jätkusuutlikkuse indeksi reitingus maailmas ja Euroopas (DJSI) võitis BMW Group autode kategoorias esikoha, saavutades sajast võimalikust 80 punkti.

Sellega nimetati BMW Group maailma kõige jätkusuutlikumaks autotööstusettevõtteks, olles ainus autotootja, keda on järjepidevalt nimetatud üheks autotööstuse liidriks Dow Jonesi jätkusuutlikkuse indeksite loomisest alates.

Autotööstuses hinnati 2020. aastal kokku 39 ettevõtet. Tulemused näitavad, et BMW Group on muutunud paremaks kõigis kolmes hinnatavas valdkonnas: juhtimine ning majanduslik valdkond, keskkonnaalane valdkond ja sotsiaalse mõõtme valdkond.

„Võitlus kliimamuutuste vastu ja see, kuidas me kasutame ressursse, otsustab meie ühiskonna ja loomulikult ka BMW Groupi tuleviku. Just sellepärast oleme jätkusuutlikkuse ja ressursside tõhusa kasutamise muutnud oma äritegevuse ühtlustamise keskmeks ja kinnistanud selle lähenemisviisi kõikides allüksustes. Me peame seda oluliseks alustalaks oma tuleviku edukal kujundamisel, kuna meie ärimudel ja jätkusuutlikkus on meie jaoks lahutamatud,“ ütles Oliver Zipse, BMW AG juhatuse esimees.

BMW Groupi autosektori esikoht Dow Jonesi jätkusuutlikkuse indeksites peegeldab ettevõtte pidevat täiustamist viimastel aastatel. Nii näiteks on alates 2006. aastast BMW Group vähendanud oma rahvusvahelises tootmisvõrgustikus energiakulu 40% ja CO₂-heitmeid ligikaudu 70% iga toodetud sõiduki kohta. Kõikides tootmiskohtades saadakse elekter eranditult taastuvatest energiaallikatest. Samuti on BMW Group aastatel 1995 kuni 2019 vähendanud Euroopas müüdud uute autode CO₂-heitmeid umbes 42%. Ettevõte on oma tarneahela juhtimisse süsteemselt integreerinud kõrged keskkonna- ja sotsiaalsed standardid ja on selles vallas juhtival kohal.

Nüüd astutakse järgmine samm võitluses kliimamuutuste vastu ja vastutustundliku ressursside juhtimise suunas. BMW Group tutvustas uut jätkusuutlikkuse strateegilist suunda käesoleva aasta juulis.

Ettevõte seab endale selged eesmärgid CO₂-heitmete vähendamiseks aastaks 2030. Uus on see, et need eesmärgid laienevad esmakordselt kogu elutsüklile: alates tarneahelast tootmiseni ja kuni kasutusea lõpuni. Eesmärk on vähendada CO₂-heitmeid sõiduki kohta vähemalt kolmandiku võrra. BMW Groupi 2019. aastal toodetud rohkem kui 2,5 miljoni sõidukiga autopargi puhul tähendaks see 2030. aastaks kogu nende elutsükli jooksul üle 40 miljoni tonni CO₂-heitmete vähenemist.

Nüüd püüab BMW Group võrreldes 2019. aasta tasemega vähendada tootmise käigus tekkivaid heitmeid (Scope 1+2) 2030. aastaks veel 80 protsenti. CO₂-heitmeid oleks võrreldes 2006. aasta heitmetega sel juhul vähem kui 10%.

Lisaks 100% rohelise energia hankimisele alates 2020. aastast investeerib BMW Group süstemaatiliselt oma energiatõhususe optimeerimisse. Ülemaailmsest tootmisest üle jäänud CO₂-heitmed kompenseeritakse vastavate sertifikaatidega. See tähendab, et BMW Groupi tootmine kõikides tehastes on alates 2021. aastast kliimaneutraalne.

Eesmärk on vähendada aastaks 2030 BMW Groupi sõidukite CO₂-heitmeid 40% võrra sõidukilomeetri kohta. See saavutatakse tänu ulatuslikule e-liikuvuse kasvule. Kümne aasta pärast peaks teedel olema kokku üle 7 miljoni BMW Groupi elektrisõiduki, neist umbes kaks kolmandikku täiselektrilise ajamiga.

BMW Group vähendab ka oma tarneahela CO₂-heitmeid 20% sõiduki kohta võrreldes 2019. aasta tasemega. Tarnija süsinikujalajälg kehtestatakse otsustuskriteeriumina edasiste lepingute sõlmimisel. Ettevõte on esimene autotootja, kes seadis oma tarneahelale konkreetsed CO₂-eesmärgid.

BMW Group on kindlalt pühendunud Pariisi kliimakokkuleppele. Need uued eesmärgid viivad ettevõtte kursile, mis on oluliselt ambitsioonikam kui kliimakokkuleppe kahekraadine eesmärk.

Head Uudised GoodNews