Coop kasvatas käibe 2020. aastal 700 miljoni euroni
Coop Eesti kaupluste netokäive kasvas 2020. aastal 65 miljoni euro võrra kokku ligi 700 miljoni euroni ja turuosa 24,5 protsendini, suurendades sellega turuliidri positsiooni konkurentide ees veelgi.
Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe Alo Ivaski sõnul on Coop juba aastaid kasvanud konkurentidega võrreldes poolteist kuni kaks korda kiiremini, kuid möödunud aastal oli kasv ülejäänud turust koguni üle kahe korra kiirem. „2020. aasta muutis kaubanduse tavapärast turuolukorda. Inimesed tegid kaugtööd, mis tõi kliente juurde paljudesse Coopi väiksematesse kauplustesse üle Eesti,“ ütles Ivask.
„Lisaks avasid meie piirkondlikud ühistud eelmisel aastal kuus uut kauplust ja rekonstrueerisid põhjalikult veelgi rohkem,“ lisas Ivask. Alanud 2021. aasta märksõnadena toob ta välja kodumaise sortimendi veelgi jõulisemalt esile tõstmise, uute tehnoloogiate edasiarendamise, soodsaima pere ostukorvi säilitamise ja uute keskkonnaalaste eesmärkide seadmise.
Viimase kaheksa aasta jooksul järjest kiiremat kasvu näidanud Coop on ühe olulise edutegurina välja toonud oma ühistulise vormi. „Coop on kogukondlikult alguse saanud organisatsioon, mis võimaldab meil kogu teenitud kasumi tagasi investeerida nii kaupluste, sortimendi kui ka teenuste arendamisse, aidates nii kaasa piirkondade arengule kõikjal üle Eesti,“ tõi Ivask välja.
Coop on 100% kodumaine ning Eesti suurim toidu- ja esmatarbekaupluste võrgustik, kuhu kuulub 19 piirkondlikku tarbijaühistut kokku 330 kaupluse ja 6000 töötajaga. Piirkondlike ühistute omanikeks on ühistu liikmed, keda on üle Eesti kokku ligi 70 000. Esimesed ühistud asutati juba 1902. aastal Antslas ja Sindis. Neli aastat tagasi ostsid ühistud Krediidipanga, mis nimetati ümber Coop Pangaks ja mille strateegiliseks omanikuks on ühistud ka pärast panga börsile minekut.