1. Avaleht
  2. Äri
  3. E-OSTLEMINE I E-ostlemise käive kasvas aastaga üle 50%
E-OSTLEMINE I E-ostlemise käive kasvas aastaga üle 50%

E-OSTLEMINE I E-ostlemise käive kasvas aastaga üle 50%

E-ostlemise käive kerkis eelmisel aastal 2,5 miljardi euroni. Aasta varem oli see 1,66 miljardit eurot, mis tähendab üle 50% suurust kasvu.

Seejuures ostsid Eesti elanikud kohalikest e-poodidest 1,4 miljardi euro ulatuses ning 1,1 miljardit eurot viisid eestlased välismaistesse e-poodidesse, selgub Eesti Panga andmetest.

Eesti Pank on eraldi välja toonud ka eelmise aasta neljanda kvartali andmed, millest selgub, et Eesti elanikud tegid ainuüksi 2021. aasta neljandas kvartalis kuus keskmiselt 6 miljonit e-ostu, mille kogukäive oli 249 miljonit eurot. E-ostude arv oli seega neljandas kvartalis 31% suurem kui eelmisel aastal samal ajal ning käive kasvas 59%. E-ostu keskmine suurus oli neljandas kvartalis 42 eurot, seejuures Eestist tehtud ostude puhul 40 eurot ja välismaalt ostes 44 eurot. Viimasel ajal on ostjad eelistanud pigem Eesti e-poode, lõppenud aasta neljandas kvartalis sooritati 58% kõikidest e-ostudest kodumaistest e-poodidest.

Foto: Pixabay

Euroopa e-kaubanduse tururaport tõstab omakorda esile, et Eestis teeb e-oste hinnanguliselt 76% elanikkonnast. Sellega edestab Eesti tuntavalt näiteks lõunanaabrit Lätit (63%) ja on samas „kaalukategoorias“ Soome (78%) ning Prantsusmaaga (78%). Kõige agaramad e-ostlejad on Suurbritannias, kus hinnanguliselt 92% elanikkonnast teeb e-oste.

„Pandeemia on e-ostlejate arvu kiiresti kasvatanud ning ostjad on järjest rohkem harjunud e-kaubanduse eeliste ja võimalustega. Populaarne teenus on näiteks ka „osta kohe-maksa hiljem“, mida soodustab 14-päevane tagastusõigus, mis võimaldab kauba sobivuses enne maksmist veenduda,“ kommenteeris Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. „Samuti on näha, et e-oste on hakanud tegema ka eakamad inimesed, kes vähendavad kontakte ja hoiavad seeläbi tervist. E-poodidest on hakatud palju soetama ka selliseid kaupu, mida varem internetist nii aktiivselt ei tellitud – näiteks toit või ravimid.“

Siinse e-kaubanduse väga kiiret kasvu väljendab ka pakiautomaatidesse saadetud pakkide maht. Eesti E-kaubanduse Liit monitoorib koostöös Omniva, Smartposti ja DPDga Eesti pakiturgu. Eelmisel aastal saabus pakiautomaatidesse üle 12 miljoni paki, mis on samuti 33% rohkem kui aasta varem.

Head Uudised GoodNews