1. Avaleht
  2. Majandus
  3. E-smaspäev toimub edaspidi neli korda aastas
E-smaspäev toimub edaspidi neli korda aastas

E-smaspäev toimub edaspidi neli korda aastas

Tarbijate oodatud E-smaspäev toimub senise kahe korra asemel nüüd neli korda aastas, e-poodide ühiskampaania käigus teevad sajad veebipoed ulatuslikke sooduspakkumisi.

„Selle nädala esmaspäeval korraldatud E-smaspäev õnnestus igati edukalt – nii pakkumiste ulatuse kui ka tarbijate tagasiside põhjal –, mistõttu oleme otsustanud juba järgmisel aastal E-smaspäeva korraldada neli korda. Ühiskampaania leiab edaspidi aset märtsis, mais, septembris ja novembris ning seda iga kuu esimesel esmaspäeval,“ ütles Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät.

Selle nädala esmaspäeval, 5. septembril toimunud E-smaspäev tõi kokku rekordilise hulga ehk 282 erinevat e-poodi laia kaubavaliku ja soodustustega. „Kui maikuus toimunud E-smaspäeva kampaanialehte külastas 24h jooksul ligi 42 000 inimest, siis nüüd suisa 33% rohkem ehk üle 55 000 inimese,“ kommenteeris Väät. „Kampaanialehel veedeti keskmiselt üle viie minuti, mis näitab, et pakkumised vaadatakse põhjalikult üle. Väga palju oli kvaliteetseid pakkumisi ja vähemalt 20-25% soodustust kogu kaubale, mis on tarbijate ootustele vastav.“

Eesti kaks peamist e-poodide maksete vahendajat Maksekeskus ja Montonio kinnitasid mõlemad tehingute kasvu 2,5-3 korda võrreldes tavapärase esmaspäevaga. Montonio teatel olid menukamad kaubagrupid riided, ilutooted ja tehnika. Kui eestlased e-ostlevad päevas 5-7 miljoni euro ulatuses, siis ühiskampaania päeval ostetakse veebipoodidest koguni 15-21 miljoni euro väärtuses.

„Tuvastasime ka mõned ettevõtted, kes E-smaspäeval ametlikult osalemata kopeerisid ühiskampaania logo ja kaubamärgi ning tegid ka endale niiviisi reklaami. Lisaks fikseerisime üksikud seaduserikkumised, kus vahetult enne kampaaniat oli tootel tõstetud hinda ja siis müüki pandud endise hinnaga. See ei ole lubatud ja kõigi nende juhtumitega tegeleme eraldi,“ kirjeldas Väät.

  • E-smaspäev on Eesti E-kaubanduse Liidu poolt korraldatav e-ostlemise päev, kus erinevad veebipoed teevad tarbijatele 24 tunni jooksul sooduspakkumisi. Kampaania eesmärk on tutvustada Eesti e-poodide kasutajasõbralikke ning turvalisi lahendusi. Eesti E-kaubanduse Liit kontrollib kõikide osalevate e-poodide tausta, mis tagab ausa, turvalise ja mugava ostlemise.

Möödunud aastal kasvas Eestis e-ostlemine rohkem kui miljardi euro võrra ehk 50%, mis teeb kokku 2,5 miljardit eurot. „E-kaubanduse osa on jaekaubanduse kogumahust juba üle 20%. Sel aastal ületab e-kaubandus jaekaubanduse kogukäibest ilmselt juba 25% piiri, kasvades aasta võrdluses igas kuus 20-30%,“ lisas Väät.

Head Uudised GoodNews