1. Avaleht
  2. Majandus
  3. Eesti idufirma Sentab pääses rahvusvahelisele miljoni dollari jahile
Eesti idufirma Sentab pääses rahvusvahelisele miljoni dollari jahile

Eesti idufirma Sentab pääses rahvusvahelisele miljoni dollari jahile

Chivas The Venture Eesti vooru esindaja Sulev Kirst ja finaali võitja Sentabi asutaja ja tegevjuht Tarmo Pihl
Chivas The Venture Eesti vooru esindaja Sulev Kirst ja finaali võitja Sentabi asutaja ja tegevjuht Tarmo Pihl

Eestis loodud seenioritele suunatud sotsiaalne võrgustik Sentab võitis rahvusvahelise idufirmade konkursi Chivas The Venture Eesti finaali ning saab osaleda miljoni-dollarilise investeeringute fondi jagamisel.

Šoti viskitootja Chivas Brothersi algatusel loodud ülemaailmne idufirmade otsingukampaania The Venture otsib ja toetab ambitsioonikaid idufirmasid, kelle soov on kasumi teenimise kõrval avaldada positiivset mõju ühiskonnale või keskkonnale ning seeläbi muuta maailma paremaks. Kokku jagatakse rahvusvahelises finaalis parimate idufirmade vahel ühe miljoni dollari suuruses investeeringuid.

5 finalisti: Autolevi esindaja Tauri Kärson, Õpiveebi esindaja Tõnis Kusmin, Sentabi esindaja ja võitja Tarmo Pihl, Helpifici esindaja Annika Amenberg ja Marko Kiisa Aus Design’ist
5 finalisti: Autolevi esindaja Tauri Kärson, Õpiveebi esindaja Tõnis Kusmin, Sentabi esindaja ja võitja Tarmo Pihl, Helpifici esindaja Annika Amenberg ja Marko Kiisa Aus Design’ist

Eesti vooru laekusid avaldused 32 start-upilt, kellest viis paremat pääses lõpuvooru. 4. detsembril Tallinnas toimunud finaali võitis Sentab, kellel on žürii hinnangul kõige tugevam positiivne sotsiaalne mõju ühiskonnale.

Žürii liige ja investorite nõustaja Colin Tan Dotforge’ist rõhutas, et Sentabi puhul on tegemist selge ja tugeva ideega, millel on väga suur potentsiaal ka rahvusvahelisel areenil. “Neil on hästi toimiv meeskond ja väga tugev visioon sellest, mida nad tegema hakkavad ja kuidas see võib maailma muuta. Sentabi pakutav toode on mõeldud pidevalt kasvavale sihtgrupile – seenioridele. Usun, et sellest start-upist saab nii tugev äri kui ka oluline sotsiaalne ettevõte,” ütles Colin Tan.

Chivas The Venture žürii: Colin Tan Dotforge’ist, Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku esindaja Merlin Sepp, EstBANi tegevjuht Heidi Kakko, Pernod Ricard Estonia turundusjuht Reet Zimmer ja Briti suursaadik Christopher Bruce Holtby
Chivas The Venture žürii: Colin Tan Dotforge’ist, Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku esindaja Merlin Sepp, EstBANi tegevjuht Heidi Kakko, Pernod Ricard Estonia turundusjuht Reet Zimmer ja Briti suursaadik Christopher Bruce Holtby

Sentab on seenioritele suunatud sotsiaalne võrgustik, mis ühendab üksikud eakad inimesed televiisori kaudu, muutes koduteleri interaktiivseks suhtlemisvahendiks, mille abil saab teha nii tasuta videokõnesid sõprade ja lähedastega, jagada pilte ja videosid kui ka tutvuda uute inimestega, et mitte tunda ennast maailmast isoleerituna.

Sentab Estonia OÜ üks asutajaid ja tegevjuht Tarmo Pihl arvas, et võit tuli tänu sellele, et sotsiaalse ettevõtluse kontekstis kõnetas nende missioon žüriid kõige enam. “Meie toote järele on olemas tugev nõudlus ja tõendatud huvi. Idee tuli elust enesest – tunnetasime vajadust uue tehnoloogiasilla ehitamise järele, mis võimaldaks paremini ja tihedamini oma vanematega suhelda. Vanemad inimesed ei kipu väga sageli kaasaegseid lahendusi kasutama, seega otsustasime luua neile mugava võimaluse – suhelda hea tuttava televiisori kaudu,” ütles Tarmo Pihl.

Eesti vooru finaliste hindasid EstBANi tegevjuht Heidi Kakko, Briti suursaadik Christopher Bruce Holtby, investorite nõustaja Colin Tan Dotforge’ist, kohaliku vooru korraldaja Pernod Ricard Estonia turundusjuht Reet Zimmer ning Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku esindaja Merlin Sepp.

Eesti vooru võitjat ootab ees niinimetatud “kiirendi nädal” ehk mentorlusprogramm, mis leiab aset 2016. aasta aprillis. Peale mentorlusprogrammi läbimist eraldatakse Chivas The Venture fondist 250 tuhat dollarit, mille jagamine osalejate vahel toimub avaliku hääletuse vormis. Ülejäänud 750 tuhat dollarit jagab aga juba 2016. juulis kogunev rahvusvaheline žürii konkursi maailma finaalis, milles osaleb ka Eesti vooru võitja.

Eelmisel aastal võttis Chivas The Venture kampaaniast osa ligi 1000 sotsiaalset idufirmat üle maailma ning investeeringute fond jagati 16 parima vahel. Käesoleval aastal osaleb koos Eestiga Chivas The Venture kampaanias veel 27 riiki.

VAATA GALERIID!
Fotod: Raul Mee

Head Uudised GoodNews