Elisa tõusis mobiilsides turuliidriks ja avas klientidele 5G võrgu
Meelelahutuse-, IT- ja telekommunikatsiooni ettevõte Elisa kasvatas tänavu esimeses poolaastas käivet 8,7% võrra ning seda eeskätt tänu kasvule mobiilsideliideste ning kaabelinterneti klientide arvus.
Sõltumata väljakutselistest aegadest maailmamajanduses on Elisa Eesti suutnud stabiilsust finantstulemustes säilitada ning ettevõtte käivet mõnevõrra ka kasvatada. „Viimased kaks aastat on kõikidele ettevõtetele tervishoiukriisi tõttu väljakutseid esitanud ning käesoleva aasta esimeses pooles lisandusid siia veel Ukraina sõda ja majanduskeskkonna halvenemine,“ kirjeldas Elisa tegevjuht Andrus Hiiepuu majanduses toimuvat. „Seda enam on mul heameel tõdeda, et meie kliendid on meid partnerina usaldanud, mida omakorda kinnitab fakt, et oleme kogu turu vaates klientide arvult mobiilsideteenustes esikohal ning kliendibaasi oleme tugevalt kasvatanud ka ärikliendi segmendis.“
Hiiepuu tõi välja, et käesoleva aasta esimesse poolde jäävad esimese 5G sageduse võit ja 5G võrgu avamine. „5G teenustes keskendume olemasolevale era- ja ärikliendile, pakkudes neile kodu- ja kontoriinternetti asukohtades, kus lisamahud on vägagi oodatud. Võrgu välja ehitamisel liigume rütmis, kus avame juulikuust 15 5G tugijaama nädalas,“ sõnas Hiiepuu, täpsustades, et Elisa rajab 5G võrku üle Eesti. „Meie eesmärk on siin sama, mis 4G võrgu puhul – ehitame parima interneti kasutuskogemusega võrku,“ kinnitas Hiiepuu. Käesoleva aasta kevadel avalikustatud TTJA uuringutulemused kinnitasid Elisa 4G võrgu turuülest paremust. Tulemustest selgus, et Elisa võrk oli ühtlaselt kiireim üle Eesti, pakkudes stabiilselt üle 100 Mbit/s ühendusi. Samaväärse, turul parima tulemuseni jõudis Elisa ka 2019. aasta TTJA mõõtmistulemuste alusel.
Elisa erakliendiüksuse juhi Mailiis Ploomanni sõnul on erakliendi suunal fookusteks liidripositsiooni hoidmine mobiilsideteenustes ning meelelahutuses originaaltoodangu tootmise mitmekordistamine. „Tänavu oleme Elisa Huubis esilinastanud juba mitu värsket sarja ja sarja hooaega ning teine poolaasta tuleb veelgi sisurikkam ja värvikirevam,“ tõi Ploomann välja. „Nii jõuavad sügisel ekraanile näiteks uus adrenaliinirohke telesaade “Pöördes”, kus luksusautod, võidusõidud ja ekstreemsused annavad edasi inimese ja auto vahelise suhte nüansse ning esimene Elisa koguperesari nimega „Musta kivi saladus“.“
Originaaltoodangust võtsid kliendid Elisa Huubis esimesel poolaastal kõige soojemalt vastu komöödiasarja „Uus algus“, kus tavaline pere sattub äkiliste elumuutuste tuules pööraste sekelduste keskele. Sarja peaosalised Tõnis Niinemets ja Maiken Pius koos tuntud stand-up komöödiatähtede Ari Matti Mustoneni ja Mattias Naaniga naelutasid vaataja ekraani ette.
Elisa ärikliendiüksuse juhi Artur Prauni sõnul saab ärikliendi segmendis esimest poolaastat lugeda väga kordaläinuks. „Olime poolaasta vaates suurima numbriliideste kasvuga äriklientide turul ning teises kvartalis saavutasime läbi aegade parima tulemuse numbriliikuvuse teel Elisa võrku tulnud klientide arvus,“ kinnitas Praun.
Praun lisas, et Elisa ärikliendisegmendi mobiiliteenuste tugeva kasvu taga on edukas tegutsemine väike- ja keskmises äriklientide segmendis. „Need on kliendid, kes on keerulises ja kriisidest tulvil majanduskeskkonnas kõige avatumad uutele pakkumistele ja otsivad väljakutselisel ajal efektiivsust oma igapäevasesse äriellu. Oleme olnud paindlikud ja personaalsed oma pakkumistes ja kliendid on sellise lähenemise väga kenasti vastu võtnud ning Elisa oma partneriks valinud,“ rääkis Praun.
Kliendibaase kasvatas Elisa eelmise aasta sama perioodiga võrreldes mobiililiidestes 32 600 ning kaabelinterneti klientide arvus 3500 võrra. 2022. esimese poolaasta lõpus ulatus Elisa klientide arv mobiilsideteenustes ligi 705 400-ni ning kaabelinternetiteenustes 106 400-ni.