Avaleht Toode FOTOD I Riigisektor võtab rasketes oludes liiklemiseks kasutusele 52 võimsat töömurdjat
FOTOD I Riigisektor võtab rasketes oludes liiklemiseks kasutusele 52 võimsat töömurdjat

FOTOD I Riigisektor võtab rasketes oludes liiklemiseks kasutusele 52 võimsat töömurdjat

Eesti elektrivõrgu ettevõte Elering ja Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse said kätte 52 uut sõidukit keerulistes oludes liikumiseks.

Autopargi uuenduse eesmärk oli leida maastikuvõimekad ja töökindlad masinad, mistõttu osutusid valituks Amserv Auto pakutud Toyota Hiluxi maasturid ja Proace Verso kaubikbussid. Elektriliinid ja riigikaitse rajatised paiknevad sageli raskesti ligipääsetavates kohtades, kus liiklemisvõimekus peab olema tagatud olenemata aastaajast.

Nende autode suureks eeliseks on nii Hiluxi uus võimsam ja säästlikum mootor ja 3,5-tonnine veovõime kui ka läbimõeldud funktsionaalsus ja ümberehitamise võimalus, mis aitab vajalikke töid efektiivsemalt teostada.

“Nii Toyota maasturite kui ka kaubikute puhul on võimalik paigaldada sõidukisse tööriistade hoiustamiseks erinevad sahtlid ja lahtrid ning kuna tööde tegemine peab olema võimalik ka pimedal ajal, siis lisada erinevaid töö- ja signaaltulede lahendusi,” ütles Amserv Auto juhatuse liige ja Toyota brändijuht Margus Nõmmik. Ettevõtetele vajalikud lahendused aitasid Amservis leida ja välja töötada spetsiaalselt ümberehitustele spetsialiseerunud Toyota Professionali spetsialistid.

Koroonaaeg on toonud tööautode ümberehitusse uued suunad

Kui lumekoristusseadmete lisamine suurematele sõiduautodele on juba üsna tuntud lahendus, siis koroonapandeemiast tulenevalt on Amserv hakanud paigaldama Toyota lisaseadmetena kaubikbussidesse desinfitseerimis- ja pesulahendusi, näiteks bussiootepaviljonide, pargipinkide ja teede puhastamiseks algaval kevadhooajal. Möödunud talv ja ootamatud lumekogused tõid aga mitmeid tellimusi maasturitele lumesahkade ja puisturite lisamiseks, et nende abil teid hooldada.

Lisaks on koroonaviiruse levik kasvatanud hüppeliselt eriotstarbelise transpordi kasutamise vajadust. Näiteks eakatel on tekkinud suurem vajadus leida liikumiseks sõidukeid. “Kuigi invasõidukid olid vajalikud ka enne pandeemiaaega, said need viiruse levikuga eriliselt oluliseks ja seetõttu oleme paigaldanud vastava invavarustuse juba mitmetesse erinevatesse kaubikutesse,“ rääkis Nõmmik.

“Üldjuhul on ümberehituse võimalused piiramatud ja oleme leidnud lahendusi igasugustele väljakutsetele,” märkis Nõmmik. Samas pani ta kõigile südamele, et kaubikute ja tööautode ümberehitamine omal käel võib teadmiste nappusel osutuda aeganõudvaks ja problemaatiliseks, mistõttu soovitab ta konsulteerida Amservi professionaalidega, juhul kui tööauto vajaks sisseehitatud lahendusega varustust.