Huvitavad trendid mullu Euroopa veebikaubanduses: mehed ostsid sagedamini kui naised
Euroopas kasutab internetti 89% 16–74-aastastest inimestest, kellest 2020. aastal tellis veebist tooteid 64%, selgub Eurostati aruandest.
Kui võtta aluseks 16–74-aastaste veebiostud, siis Taani tõusis kõigi riikide üldarvestuses esimeseks. Taanlastest kasutab 98% internetti ja neist 89% tegi eelmisel aastal oste internetist. Teisel kohal on Holland, kus 95% elanikkonnast on internetikasutajad ja neist 87% tellis veebist erinevaid tooteid. Edetabeli kolmandal kohal on Rootsi, kus 97% elanikest kasutab internetti ja neist 84% tegi veebioste.
Saksamaal, Luksemburgis, Tšehhis, Belgias, Prantsusmaal, Iirimaal ja Soomes sooritas oste internetist vähemalt 70% kõigist veebikasutajatest.
Eestis kasutab internetti 90% elanikkonnast, mis on üks kõrgemaid näitajaid Euroopas. Veebioste tegi neist 68% ja seda on rohkem kui naaberriikides. Lätis on interneti kasutajaid sama palju, 90%, kuid veebiostude määr vaid 56%. Leedu andmed on vastavalt 84% ja 54%.
Kõige vähem tehti veebipõhiseid oste Bulgaarias (31% kasutajatest), Rumeenias (38%) ja Itaalias (38%).
Pärast pandeemia puhkemist hakkasid eurooplased ostma peamiselt riideid ja kingi – 64% kõigist internetikasutajatest Euroopas tegi selliseid oste. Tihti tellitakse toitu restoranidest, mööblit, kodutarvikuid, kosmeetikatooteid, trükitud raamatuid ja ajakirju.
„Huvitaval kombel mõjutavad ostukäitumist inimeste sugu, vanus, tööhõive ja haridustase. Näiteks ostavad mehed sagedamini veebist kui naised. Haritumad teevad suurema tõenäosusega oste internetis. Ka töötavad inimesed, sealhulgas füüsilisest isikust ettevõtjad, teevad oste sagedamini kui töötud või pensionärid,“ ütleb Artjom Umanets RIA.com Marketplacesist. “Ehkki enamik ostjaid kuulub alla 25-aastaste vanuserühma, ostavad 25–34-aastased inimesed sagedamini kui teised. Enamik ostjaid ehk 46% kulutab veebis 100–500 eurot. Seetõttu peavad ettevõtjad äri edukaks edendamiseks neid suundumusi arvesse võtma.”
2018. aastani oli peamine ostjate vanuserühm 25–54 aastat, kuid viimase 10 aastaga on 16-25-aastaste ostjate arv Euroopas kasvanud 48% -lt 78% -le ja nüüd on see vanuserühm muutunud peamiseks veebiostude tegijaks.