Avaleht Äri TASUTA VEEBISEMINAR I Turundusstrateeg Toomas Kütt selgitab: kuidas luua värbamismasin?
TASUTA VEEBISEMINAR I Turundusstrateeg Toomas Kütt selgitab: kuidas luua värbamismasin?

TASUTA VEEBISEMINAR I Turundusstrateeg Toomas Kütt selgitab: kuidas luua värbamismasin?

HR Solutions korraldab 22.-26. veebruarini tasuta veebiseminaridesarja „5 sammu värbamiseduni”, mille moderaator on värbavate juhtide mentor Ketlin Kasak.

Kasak selgitab, et tema missiooniks on alati olnud muuta ettevõtted nii atraktiivseks, et õiged inimesed leiaksid nad ise üles ning tema kogemusele tuginedes on sellest suur osa on tuurndus. Turundus- ja äristrateeg Toomas Kütt aitas tal kokku panna pildi n-ö värbamismasina kontseptsioonist. Kütt räägib 24. veebruaril seminaril teemal „Kuidas oma ettevõttele värbamismasin luua”.

Turundus ja värbamine on omavahel tihedalt seotud

Kütt sõnab, et kõik värbajad ja personalitöötajad ei tunne end turunduses hästi ning tema kogemusel tunnevad ehk ka veidi halba tunnet või häbi seda sõna kasutades. Küll aga kinnitab ta, et turundus ja värbamine on omavahel tihedalt seotud. Kõik see, mida räägime turunduskontekstis, on 100% kasutatav ka värbamisportsessis,” selgitab ta.

Klassikaliselt teeme turundust nii, et teeme reklaami valmis ja siis üritame inimestele oma ideed või toodet müüa. Meie saime aru, et sellest pildist on üks väga tugev sammas puudu. Enne seda, kui küsime kelleltki müüki, peaks mõtlema, kuidas talle pakkuda mingit väärtust. See annab võimaluse inimestele kasulik olla, aga annab ka võimaluse demonstreerida, et tunned seda valdkonda väga hästi, n-ö jagad asja,” selgitab ta. Seega on üks olulisemaid sambaid turunduses ning ka värbamises on väärtuse loomine, alles pärast seda võiks küsida müüki.

Enne seda, kui küsime kelleltki müüki, peaks mõtlema, kuidas talle pakkuda mingit väärtust.

Paljud protsessid võiks automatiseerida

IT ja robootika taustaga Kütt rõhutab, et tänapäeva tehnoloogia on nii arenenud, et paljud protsessid on võimalik automatiseerida, seda ka värbamises. Näiteks kui me toome meeskonda uut inimest, siis võiks ettevõtte juht ühekordselt rääkida kaamerasse, mis on ettevõtte missioon ning mida soovitakse koos saavutada. Oleks ju suurepärane, kui iga töötaja saaks sellise paketi – mida osakonnajuhataja ootab oma osakonnalt, tiimiliikmetelt ning temalt konkreetselt oma positsioonil,” selgitab Kütt ja lisab, et tihtipeale on inimesed esimestel tööpäevadel väga ärevil ning 90% infot läheb kaduma. Kui vaadata need videod rahulikult üle, tunneb inimene, et kuulub sinna kultuuri ning see on ettevõte, kus ta tahab töötada ning on inspireeritud.

See kõik on võimalik panna automaatselt jooksma neile, kes tulevad esimest päeva tööle.

Sea esikohale inimesed, keda otsid

Tähelepanu on vajalik Kütti sõnul otsida õigetelt inimestelt ning selleks me peame teadma, kelle poole me pöördume. Tegelikult turundajate üks kõige suurem saladus on see, et sa pead inimese poole pöörduma sellise jutuga, mis hetkel tema peas sumiseb. See on see koht, kuidas sa saad temaga kõige lihtsamini jutule või tema tähelepanu. Võite seda ise katsetada täiesti võõra inimesega tänaval,” toob ta välja nipi.

Seega soovitab ta värvates mõelda selle peale, et mis on need teemad, mis inimese peas keerlevad. Mõtteviis peakski olema, et need inimesed, keda me otsime, on esikohal, alles siis räägime iseendast. Ka infot juhist on ju võimalik struktureerida nii, et räägime asjadest, mis on tööotsijatele olulised ja kui nad on juba sealmaal, et tahavad teada, milline juht sellel ettevõttel on, saab ka selle info kätte,” selgitab ta.

22.–26 veebruarini toimub tasuta veebiseminaride sari „5 sammu värbamiseduni”, mille moderaator ja idee autor on värbavate juhtide mentor Ketlin Kasak. Seminaridel osalemine on tasuta, kuid eelregistreerumine on vajalik, sest kohtade arv on piiratud. Seminaridele saab registreerida SIIN

TOOMAS KÜTT 

Aeg: kolmapäev, 24. veebruar kell 13:00 – 14:00
Teema: Kuidas oma ettevõttele värbamismasin luua?

Toomas on turundus- ja äristrateeg, värbamismasina kontseptsiooni üks loojatest, kellel on IT taust ülikoolist, kuid viimased 8 aastat on Toomas pühendunud rohkem turundusele. Täpsemalt: strateegiate loomisele, turundussüsteemide üles ehitamisele ning automatiseerimisele. Kuivõrd Toomas on ise ettevõtja, siis mõistab ta suurepäraselt ka teiste ettevõtjate turundus- ning värbamisalaseid väljakutseid. Tema tugevuseks on keeruliste kontseptsioonide rakendamine ning nendest lihtsalt ja arusaadavalt rääkimine.