1. Avaleht
  2. Koos koroonast üle
  3. JÄLGI PAKI TEEKONDA I Pakki ootavad kliendid saavad jälgida, kuna saadetis reaalselt poest teele pannakse
JÄLGI PAKI TEEKONDA I Pakki ootavad kliendid saavad jälgida, kuna saadetis reaalselt poest teele pannakse

JÄLGI PAKI TEEKONDA I Pakki ootavad kliendid saavad jälgida, kuna saadetis reaalselt poest teele pannakse

Viimasel ajal hüppeliselt tõusnud e-ostude hulk on tekitanud kohati viivitusi tarneaegades. Kullerettevõtte DPD soovitab ootamisest tekkiva liigse stressi vältimiseks jälgida paki teekonda iseteeninduskeskkondades, kust näeb lisaks ka seda hetke, mil saadetis poest teele pannakse, kuna selle järgi saab alles ennustada paki reaalset kohale jõudmise aega.

DPD müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd selgitas, et pajud kliendid on viimasel ajal kullerettevõtte poole pöördunud murega, et miks paki transport nii kaua aega võtab, kuigi reaalsuses pole vähemalt DPD poolt tarneajad olulisel määral pikenenud. „Pigem on hetkel asi selles, et e-poed on praegu suure koormuse all ning paljud neist on alles nüüd hakanud rohkem e-müügiga tegelema ning seepärast pole veel mitmetel e-poodidel võimekust suurt hulka tellimusi kiiresti komplekteerida,“ lausus Kivimurd.

„DPD-s on küll mahud hetkel sarnased jõulude eelsele ajale, kuid oleme selleks ka oma võimekust tõstnud ning toimetame 90% Eesti siseseid kullerpakke kohale endiselt järgmise tööpäeva jooksul. Oluline on siin märkida, et viime paki kohale järgmisel tööpäeval peale selle e-poelt kätte saamist,“ sõnas Kivimurd. „Seega on pingsalt oma pakki ootaval inimesel oluline uurida enne tellimuse tegemist, et milline on e-poe võimekus tema pakk komplekteerida.“

Kivimurd lisas, et paki teekonda saab alati jälgida ka iseteeninduskeskkondades ning näiteks DPD keskkonnas on seal Eesti siseste tellimuste puhul alati neli paki edenemise etappi: tellimuse andmed on DPD-le edastatud, transiidis, pakkide toimetuskeskuses, kohaletoimetamisel.

„Neist esimene etapp tähendab seda, et e-pood on DPD süsteemi poolt väljastanud pakisildi, kuid saadetis ei pruugi ise veel üldse komplekteeritud olla. Keskkonnas märgitud teine etapp „transiidis“ tähendab alles seda, et DPD on reaalselt e-poe poolt paki kätte saanud,“ selgitas Kivimurd.

Kui kuller on poest saadetise peale korjanud, siis liigub see juba kiiresti depoosse sorteerimisele ja sealt edasi viimase kulleri kätte, kes saadab sõnumiga kohaletoimetamise ajavahemiku tunni kuni kahe tunni täpsusega ning lisaks on iseteeninduskeskkonnas jooksvalt näha ka seda, mitu pakki on kulleril veel enne sihtkohta jõudmist vaja kohale toimetada.

Veelgi kiirema pakiveo tagamiseks on võimalik DPD iseteeninduskeskkonas valida ka kontaktivaba toimetus, mille eeliseks see, et klient saab juba varem ära märkida koha, kuhu täpselt kuller paki jätta saab. Kuller paigutab eelnevalt teada antud ajavahemikus paki nimetatud kohta, teeb sellest pildi ning saab kohe edasi liikuda järgmiste klientide juurde. See tähendab, et pakkide toimetus toimub kiiremini ja sujuvamalt.

Head Uudised GoodNews