KONTAKTIVABA KODU SISUSTAMINE! IKEA avas kriisiolukorras digiteenused ja kaugkonsultatsioonid
Kriisiolukorrast lähtuvalt muutis IKEA senist töökorraldust, et kõik kliendid saaksid kodus püsida ning kodu kontaktivabalt sisustada. Näiteks saavad kliendid nüüd kööke, garderoobe ja muid mööblisüsteeme planeerides konsulteerida IKEA spetsialistidega tasuta telefoni või e-kirja teel.
„Eriolukorra ajal julgustame inimesi kodus püsima ja leidma ostude tegemiseks ja teenuste kasutamiseks teistsuguseid viise. Seega on IKEA üle vaadanud viisi, kuidas teenuseid pakutakse,“ rääkis IKEA Tallinna väljastuspunkti juht Aleksejs Mihailovs.
Enne eriolukorra välja kuulutamist said kliendid kööke, garderoobe ja teisi mööblisüsteeme tasuta planeerida kohapeal koos IKEA töötajatega. Nüüd on meie eesmärk nii töötajaid kui kliente kaitsta ja oleme planeerimisprotsessi muutnud.
„IKEA.ee veebilehel leiavad kliendid tasuta planeerimisprogrammid, kus nad saavad ise valmis teha nii köögi, garderoobi kui ka vannitoa plaani ja seejärel telefoni või e-kirja teel IKEA töötajaga projekti läbi arutada,“ ütles Mihailovs.
Mööbli planeerimise protsess näeb välja järgnev. Kliendid, kes soovivad kodu uutmoodi sisustada, leiavad veebilehelt IKEA.ee planeerimistööriistad. Nende abil on võimalik valmis teha näiteks põhjalik köögi või garderoobi plaan, kasutades selleks IKEA mööblit. Kui idee ja projekt on valmis, võtab selle üle IKEA töötaja, kes kontrollib projekti, teeb selle lõpuni, arutab plaani kliendiga läbi ja tellib tooted ning kui klient seda soovib, lisab ka kojuveoteenuse. Selleks, et köögi planeerimine oleks veelgi lihtsam, saab klient eelnevalt täita ära ankeedi, kus märgib kõik vajaliku, mis köögis olema peaks, annab köögi mõõdud ja muu vajaliku info ning selle põhjal valmistavad IKEA spetsialistid talle ise projekti. Nii on inimeste vaheline füüsiline kontakt minimaalne.
Väljastuspunkti juht lisas, et selliste teenuste pakkumiseks pidi IKEA muutma sisemist töökorraldust ja tööprotsesse ning töötajad üle vaatama oma tavapärased töömeetodid.
„Selleks, et liikuda füüsilise kontakti asemel kaugkonsultatsiooni poole, oli vaja paindlikkust. Siiski toetasid töötajad seda ideed täielikult ning meie meeskond on valmis kliente sel viisil teenindama. Kui nõudlus kasvab, tuleb teenuse pakkumisel appi rohkem töötajaid,“ lausus IKEA esindaja.
Digitaalsed planeerimisprogrammid leiab lehelt IKEA.ee. IKEA väljastuspunkt toimib vastavalt riiklikele ettekirjutustele ja on avatud tavapärasel ajal, iga päev 10.00-20.00.