Koolinoored võistlesid loodussäästliku ettevõtluse häkatonil
Virtuaalses ideelaboris „Missioon jätkusuutlikkus“ auhinnati parimaks Tallinna 21. kooli õpilaste firma Cris’is, mis kavatseb toota hädaabinupu abil positsioneeritavaid ehteid.
„See häkaton oli väga lahe ja selline tunnustus muidugi innustab ideega edasi minema. Püüame nüüd aasta jooksul ideega edasi töötada ja positsioneeritavad ehted müüki saada, need võivad reaalselt inimestele hädas abiks olla,“ sõnas võitjatiimi liige Cris Sten Kutti. Tiimis osalesid veel Andreas Georg Neimar, Lisette Aleksejev, Eva-Lotta Akkermann, Natali Vei ja Nella Kivirüüt.
„Üritus andis noortele julgust ja teadmisi ettevõtlusega tegelemiseks. Varasematel aastatel on Youth Empowered Eesti ürituse kaasabil sündinud kümneid edukaid õpilasfirmasid. Loodame, et ka see aasta lähevad oma ideega edasi ja saavad esmase ärikogemuse paljud Eesti noored,“ ütles Junior Achievement Eesti juht Kersti Loor.
Eriauhinna pälvis EBS Gümnaasiumi idee Flow Card, millega plaanitakse toota õnnitluskaarte, mis sisaldavad külvatavaid lilleseemneid. Parima müügikõne auhinna sai Tallinna 21. kooli idee Dry Cycle: rattakott, mis muudab rattasõidu vihmase ilmaga mugavamaks.
„Noortelt tuli päeva jooksul väga palju põnevaid jätkusuutlikke ideid taaskasutustoodetest keskkonnasõbralike teenusteni. Keskkonnasäästlikkus on ettevõtluses tulevik ja just seetõttu on see Youth Empoweredi ettevõtlusüritustel läbi aastate teemaks olnud,“ sõnas ürituse ellu kutsunud Coca-Cola HBC Eesti kommunikatsioonijuht Grete Transtok.
Virtuaalses ideelaboris astusid inspireerivate kõnedega üles Coca-Cola HBC Poola ja Baltimaade regiooni peadirektor Jaak Mikkel, jätkusuutlikkuse spetsialist Erika Pihl ja Märten Kala õpilasfirmast ettevõtteks kasvanud osaühingust Münt. Päeva juhtis digiturundaja Sandra Raju. Ettevõtluses proovisid kätt muusikud Kristel Aaslaid ja Villemdrillem.