KÜLASTAJATE ARVU PIIRAMINE I K-rauta piirab külastajate arvu ja teeb ettepaneku teha sama kõigis Eesti kauplustes
Klientide ja töötajate tervise huvides kehtestab K-rauta oma kauplustes ranged ohutusmeetmed ning rakendab alates homsest, 24. märtsist külastajate arvu piiramist eesmärgiga ennetada suuremat kogunemist kaupluses. Lisaks paigaldatakse kaitseklaasid kõikidesse kassadesse ja infokioskitesse ning nii töötajatele kui klientidele on käepärast kindad ja desinfitseerimisvahendid. K-rauta on juba edastanud Kaupmeeste Liidule soovituse kehtestada klientide arvu piirang vastavalt kaupluse suurusele ning nõue külastada poodi üksi.
„Külastajate arvu piiramine on riskide maandamiseks eluoluline meede, mida soovitame ka kõigile teistele Eestis tegutsevatele kaupmeestele,“ ütles Kesko Senukai Eesti juht Donatas Zalobaitis. „Näeme praegu ostude põhjal, et karantiiniperioodil otsitakse kodust tegevust, valmistutakse tavapärasest aktiivsemalt aiahooajaks ning tehakse koduseid remonditöid. Pakume juba praegu klientidele võimalust lasta kaup komplekteerida ja tuua koju, aga tahame jätkuvalt hoida avatuna ka kauplusi ja mõistame, et see tähendab palju karmimate reeglite järgimist. Jaekaubanduses töötab üle 25 000 inimese ning inimesed vajavad igapäevakaupu ka kriisiajal,“ lisas ta.
Ettepanekud Kaupmeeste Liidu liikmetele ja teistele kaupmeestele:
– Piirata kõigi Eestis tegutsevate kaupluste külastajate arvu vastavalt kaupluse ruutmeetritele. Näiteks kuni 1000 ruutmeetrise müügipinnaga poes võiks korraga viibida maksimaalset 10 klienti, kuni 5000 ruutmeetrise pinnaga poes kuni 30 klienti ja üle 5000 ruutmeetrises poes kuni 50 klienti.
– Poodi ei tohi tulla mitmekesi. Lapsed, teised pereliikmed, sõbrad peavad jääma koju. Kaupa saavad kaaslased aidata valida ka üle telefoni videosilla.
– Kliendid ootavad kauplusesse pääsu vajadusel õues, hoides kahemeetrist pikivahet.
K-rauta kauplustes juba kasutusele võetud ja veel võetavad ennetusmeetmed:
– Kauplusesse pääseb limiteeritud hulk inimesi sõltuvalt kaupluse suurusest.
– Pikivahe hoidmise reeglist kinnipidamiseks on infobokside juures põrandakleebised ja need on juba tellitud ka kassatsoonidesse.
– Osades kauplustes on kassadesse paigaldatud läbipaistev vahesein töötajate ja klientide nakkusohtliku kontakti vältimiseks, sel nädalal paigaldatakse seinad kõigis kauplustes.
– Kõik teenindajad kannavad kindaid, sama võimalust hakatakse pakkuma ka klientidele.
– Iga kassa ja infoboksi juures on klientidele ja töötajatele käte desinfitseerimise vahendid.
– Peamisi kasutuspindu puhastatakse ja desinfitseeritakse pidevalt.
– Kliente teavitatakse, et hommikuse ostlemise võimaluse jätame riskigruppidele ja kõik teised kliendid on oodatud alates 11.30.
– Ärikliendihaldurid töötavad kodukontorist ja suhtlevad klientidega telefoni ja e-kirja teel.
– Erakliendid saavad soovi korral esitada tellimuse telefoni või e-kirja teel ning saavad kauba kontaktivabalt kätte kaupluse laost või tuuakse neile kaup koju kätte.
– Töötajatele kehtivad eriolukorra juhendid, tööl on eranditult haigussümptomiteta inimesed ja hoiavad distantsi ka omavahel.