1. Avaleht
  2. Toode
  3. Liviko kasvatas eksporditurgu ja kasumit
Liviko kasvatas eksporditurgu ja kasumit

Liviko kasvatas eksporditurgu ja kasumit

Liviko 2020. aasta konsolideeritud auditeeritud müügitulu kokku oli 134,1 miljonit eurot, mis langes eelneva aastaga võrreldes 2%, kuid ettevõte teenis 4,1 miljonit eurot puhaskasumit, mis kasvas aastaga 15%.

„2020. aasta märtsis ja aprillis kasvas viina, sh kange viina (80% vol) müük hüppeliselt uue kasutusala tõttu. Viina kasutati üleilmse pandeemia tingimustes käte ja pindade desinfitseerimiseks. Eelmise aasta kevadine viinamüük desovahendi asendajana oli nii suur, et kui see ümber arvestada 40% viinaks, siis märtsis-aprillis müüdi ligi 400 000 liitrit viina mittetarbimise eesmärgil. Seega ei ole erakordsel 2020. aastal kange alkoholi müük tarbimisse ülekantav,“ ütles ettevõtte juht Janek Kalvi.

2020. aastal tasus ettevõte koos tütarettevõtetega Eesti, Läti ja Leedu riikidele kokku 66,6 miljonit eurot alkoholiaktsiisi, mis on 5% enam kui eelneval aastal.

„Liviko ärimudel baseerub suurel määral rahvusvahelisel kaubavahetusel, inimeste vabal liikumisel riikide vahel ning meelelahutus-, toitlustus- ja külalislahkuse sektori heal käekäigul. Kõik need valdkonnad sattusid koroonapandeemia tõttu suure surutise alla, kogedes järsku klientide vähenemist ja riiklike piirangute tõttu osaliselt koguni äri katkemist. Vaatamata väga karmidele rahvusvahelistele reisipiirangutele suutis Liviko eksport säilitada 62% eelmise aasta müügitulust. Meie portfellis olulised duty free ja travel retail’i sektorid sisuliselt lakkasid töötamast,“ rääkis Janek Kalvi.

Eelmisel aastal lisandus kolm uut eksporditurgu: Armeenia, Tai ja Türgi. Müügimahtu õnnestus võrreldes 2019. aastaga oluliselt kasvatada nii Soomes (kasv 37%), Venemaal (62%) kui ka Ukrainas (15%).

Impordiportfelli müügitulu Baltimaades tõmbas tagasi vaid 2%, sest Liviko teeb koostööd maailma juhtivate alkoholiettevõtetega, esindades Baltimaades teiste seas Bacardi Martini ja Rémy Cointreau’ kaubamärke. 2020. aastal lõppesid edukalt läbirääkimised Brown-Formaniga, keda Liviko esindab alates 1. jaanuarist 2021 nii Eestis kui ka Lätis.

Liviko omatoodangu müügikäive kahanes eelmisel aastal 2,5%. Omatoodangust olid edukad kokteilijoogid, viin, rumm ja džinn.

Ettevõte pälvis ajaloos esimese Eesti parima mittealkohoolse joogi tiitli innovaatilise keskkonnahoiust inspireeritud tootesarjaga Re-crafted Crafter’s Junibeer, mille valmistamiseks kasutatakse džinni destillatsioonis kord juba töödeldud toorainet.

Ülemaailmsel reisikaubanduse konkursil „Frontier Awards 2020“ pärjati Crafter’s London Dry džinn CSR-i ehk jätkusuutlikkuse initsiatiivi kuldmärgiga. Sellega tunnustati Livikos välja mõeldud kadakamarjade taaskasutuse innovatsiooni.

Ettevõte reageeris pandeemiaolukorrale, tuues oma oluliste eksporditurgude jaoks turule uuendusmeelse Travel Safe Bio Vodka, mille eest sai ülemaailmse meediakanali Drinks Internationali korraldatud konkursil „Travel Retail Awards 2020“ hõbemedali innovatsiooni eest joogitööstuses.

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda valis Liviko konkurentsivõimelisimaks toiduainetööstuse ettevõtteks. Liviko kontsern andis 2020. aastal tööd 264 inimesele.

Head Uudised GoodNews