1. Avaleht
  2. Toode
  3. Mitsubishi Outlander pistikhübriid teenis turvalisustestis Euro NCAP maksimaalsed viis tärni
Mitsubishi Outlander pistikhübriid teenis turvalisustestis Euro NCAP maksimaalsed viis tärni

Mitsubishi Outlander pistikhübriid teenis turvalisustestis Euro NCAP maksimaalsed viis tärni

Outlander PHEVDetsembris Eestisse jõudev pistikust laetav hübriidauto Mitsubishi Outlander PHEV teenis kokkupõrketestis Euro NCAP maksimaalsed viis tärni, korrates sellega sisepõlemismootoriga Outlanderi tulemust.

Outlander PHEV puhul sooritati eraldi kokkupõrketest, kuna sõiduki mass erineb sisepõlemismootoriga Outlanderi massist. Mitsubishi Outlander pistikhübriidi varustuses on seitse turvapatja, sealhulgas juhi põlveturvapadi ning juhi ja kaassõitja külgturvapadjad, aktiivne stabiilsuskontroll, mäelt stardi abisüsteem ja palju muud juhi ning sõitjate turvalisuse tagamiseks vajalikku. Sõiduk on varustatud Mitsubishi Motorsi poolt välja töötatud ainulaadse turvakerega.

Lisaks turvalisusele on viimastel nädalatel ohtralt kiidusõnu pälvinud ka pistikhübriidi innovaatilisus. 2013. aasta ühel olulisemal autonäitusel, Tokyo Motoshow’l, kuulutas Jaapani aasta auto žürii Mitsubishi Outlanderil kasutatava hübriidtehnoloogia Jaapani aasta tehnoloogiaks 2014. Nädal varem oli Outlanderi hübriidtehnoloogiat konkureeriva autoinnovatsiooni auhinnaga (RJC Technology of the Year) tunnustanud Jaapani autoajakirjanikest ning –teadlastest koosnev žürii.

Esimene Mitsubishi hübriid-tehnoloogiat kasutav sõiduk, Outlander PHEV, jõuab Eestisse detsembri teises pooles. Kevadel Eestit külastanud tootmiseelse sõidukiga läbi viidud katsesõidud näitasid, et Outlander pistikhübriid on mugav, võimaldab sujuvaid ja reipaid kiirendusi ning pakub väikest kütusekulu.

Outlander PHEV keskmine kütusekulu (NEDC testtsükli kohaselt) algab vaid 1,9 liitrist 100 kilomeetri kohta. Puhtalt elektrijõul on PHEV võimeline ühe laadimisega läbima üle 50 kilomeetri, bensiini- ja elektrijõul ühe laadimise ja tankimisega kokku üle 800 km (NEDC tsükli kohaselt). Auto on laetav nii kodusest seinakontaktist kui kiirlaadijast.

Kiiruseni kuni 120 km/h liigutavad autot kaks elektrimootorit. Bensiinimootorit saab kasutada elektrimootorite energiaga varustamiseks ja akude laadimiseks. Kiirusel üle 120 km/h sekkub bensiinimootor otseselt vedamisse, seejuures jätkub akude ja elektrimootorite energiaga varustamine.

Outlanderi pistikhübriidi ostmiseks on võimalik taotleda riigi toetust kuni 9000 eurot või viiendiku auto hinnast. Outlander PHEV ostjad saavad kasutada üle-Eestilist elektriautode laadimisvõrgustikku, millesse kuulub üle 160 kiirlaadija.

Head Uudised GoodNews