Avaleht Majandus NÕUANNE I Influencer-turundus peab olema inimesekeskne ja süvitsi läbimõeldud – custom made lahendus on võti
NÕUANNE I Influencer-turundus peab olema inimesekeskne ja süvitsi läbimõeldud – custom made lahendus on võti

NÕUANNE I Influencer-turundus peab olema inimesekeskne ja süvitsi läbimõeldud – custom made lahendus on võti

Igapäevaelu on olnud karantiini tõttu piiratud, kuid see on andnud veel suurema hoo ja võimu sotsiaalvõrgustikele. See tundub saavat internetipõhistele arvamusliidrite kuldajaks, sest nende loodavale sisule on suurem publik, kui kunagi varem ning nutikalt looduna on sisu inimeste jaoks atraktiivne ja hakkab laiemalt levima. Vaatamata sellele on paljud brändid kriisiolukorras enda turunduseelarvet kokku tõmmanud ning vähendanud kommunikatsiooni ja reklaami erinevates kanalites, kuid influencer-turundus on palju eelarvesõbralikum ja tulemuslikum ning seega praeguses olukorras hea päästerõngas. Huawei Eesti kommunikatsioonijuht Helerin Kukk ütleb, et nüüd peaksid turundajad eriti märkama mõjuisikute poolt loodavat väärtust ning valima neid enda projektidesse tähelepanelikult.

Kukk soovitab brändisaadikute valiku tegemisse panustada rohkem aega ja vaeva, sest ainult targalt valitud koostööd toovad piisavalt kasu ja investeering tasub ennast ettevõtte jaoks ära. Mõjuisikuid on erinevaid, mõni toodab ülikvaliteetset sisu, teine fantastilisi pilte ja kolmas suudab eriti inimlikult jälgijatega samastuda.

Brändisaadikute valiku tegemisse tasuks panustada rohkem aega ja vaeva, sest ainult targalt valitud koostööd toovad piisavalt kasu ja investeering tasub ennast ettevõtte jaoks ära.

Brändisaadikud on olulised ettevõtte imago loomisel

Pikaajaliselt kasumlikud koostööd nõuavad põhjalikku taustainfo kogumist ja korralikku eeltööd. Helerin Kuke sõnul saab influenceriga mitmeaastane koostöö õnnestuda siis, kui KOL‘i (key opinion leader) valik tehakse väga tähelepanelikult ja hinnatakse võimalikku kasu, kuid ka potentsiaalseid riske. Tarbijad seostavad brändisaadikut ettevõttega veel pikka aega ja mõjuisik mängib olulist rolli brändi laiema imago loomisel.

„Huawei esimesed pikaajalised koostööd influenceritega ulatuvad 2017. aastasse. Me peame ennast üheks vähestest ettevõtetest, kes on sellise põhjalikkusega ja nii pika perioodi jooksul samade nägudega koostööd teinud. Meie jaoks on oluline, et brändisaadik kujundab ettevõtte näo. Influencerite peamine ülesanne on olnud toote- ja bränditeadlikkuse tõstmine ning toodete põhiomaduste korrektne kommunikeerimine tarbijatele.

Need mõjuisikud ei räägi mitte ainult meie lugu, vaid osalevad ka erinevates projektides ja suunavad tarbijate eelistusi. Seega peavad nad olema jälgijatele avatud ja vastama erinevate küsimustele, näiteks „millal toode müügile jõuab“, „kui palju see maksab“ ja „kust seda osta saab?“. Aga ka keerukamatele „kas see on tõesti ostu väärt“ ja „kas sa soovitaksid seda ka siis, kui sa nendega koostööd ei teeks?“. Mõjuisikud peaks olema avalikkuses tõelised brändi toetajad ja tundma toodet, mida nad reklaamivad,“ ütles Huawei Eesti kommunikatsioonjuht Helerin Kukk enda kogemuse põhjal.

Kukk rõhutas, et seega ei ole tähtis ainult koostööpartneri reputatsioon, vaid ka kaasatus ja pealehakkamine. Influencerid ulatuvad nende inimesteni, kes on brändi enda kanalites püüdmatud ning esindavad ettevõtet, rääkides lugu isiklikust vaatenurgast otse sihtrühmale.

„Soovitaksin alguses enda sihtrühm täpselt paika panna ning defineerida detailselt, mida brändisaadiku kaudu saavutada tahetakse. Kas see on müügi suurendamine, brändi positsiooni parandamine või uue toote tutustamine turul. Pärast neid samme saab alustada otsimisega. Kindlasti analüüsige, millised on valdkonna edulood ja läbikukkumised ning milliste väärtustega mõjuisikut te otsite. Samuti on oluline teada, milliste brändidega ta varem töötanud on,“ ütles Kukk.

Influencerid ulatuvad nende inimesteni, kes on brändi enda kanalites püüdmatud ning esindavad ettevõtet, rääkides lugu isiklikust vaatenurgast otse sihtrühmale.

Leia keegi, kes päriselt teie ettevõttesse usub

Intervjueeritava sõnul on brändisaadiku valimine pikk protsess ning otsuse tegemisel peaks laskma rääkida influenceri statistikal. „Järgige numbreid, mitte intuitsiooni,“ soovitas Huawei kommunikatsioonijuht. Kuigi ta on veendunud, et ainult need näitajad ei pruugi olla täielikult otsustamise aluseks. Kui mõjuisik usub brändi ja selle toodetesse, ideaalis on ise nende kasutaja, siis võib oodata häid tulemusi.

Õige koostööpartneri leidmine muudab töö oluliselt lihtsamaks. Influencer peaks toodet või teenust enda jälgijatele soovitama mitte raha pärast, vaid sest ta ise päriselt naudib selle omadusi ja usub sellesse, mida räägib.

„Sama oluline on ka suhe ettevõtte esindaja ja brändisaadiku vahel. Me oleme kõik inimesed, meil on häid ja halbu päevi. See tundub iseenesest mõistetav, kuid soovitan seda meeles pidada. Suhtle, argumenteeri, kuula ja vaata, kas tema pakutud sisu ja lähenemine sobib projektiga piisavalt loomulikult. Enda isikliku aja pühendamine on seda väärt, et õppida inimest ning tema hobisid ja harjumusi tundma,“ üles Helerin Kukk personaalse kontakti olulisuse kohta.

Kui küsida, millal ettevõte saab eduka koostöö vilju noppima hakata, soovitab Kukk varuda kannatust. Tema sõnul ei kasva klientide usaldusväärsus mõjuisikusse nädala või kuuga, vaid see teekond on pikem. Tulemuslik vaid siis, kui bränd ja selle saadik kõnnivad seda teed koos.

„Klientide poolt on kõige paremaks tagasisideks, kui nad kirjutavad influencerile, et soetasid tema soovitatava selle toote. Tore on saada kuvatõmmiseid koostööpartneritelt, kus on jälgijate tänusõnad soovituste ja nõuannete eest ning tunnustus järjepideva töö pärast,“ ütles Helerin Kukk.

Kui mõjuisik usub brändi ja selle toodetesse, ideaalis on ise nende kasutaja, siis võib oodata häid tulemusi.

Baltikumi turg – väike, samas nii erinev

Rääkides brändisaadikutest ütleb Helerin Kukk, et Huawei on baltikumiüleselt teinud koostööd erinevate valdkondade mõjuisikutega: fotograafidega, treeneritega, telenägudega, stilistidega ja tehnoloogiahuvilistega. Tema sõnul erineb influenceritega töötamine baltikumi lõikes päris märgatavalt.

„Ma arvan, et enamik baltikumiüleseid ettevõtteid teab, et iga turg on erinev ja unikaalne. Näiteks Leedus on kõige rohkem seinast-seina jälgijaskonnaga influencereid. Valik on suur ja sisu väga kvaliteetne. Eestis paistavad nad silma väga tugevate visuaalsete sõnumitega, kuid suure jälgijaskonnaga mõjuisikuid on vähem. Eestlased on tõeliselt hea videosisu tootjad – siinsed influencerid räägivad häid lugusid enda igapäevaelust, fotograafiast, loodusest ja unistustest. Läti turgu iseloomustab samuti „makro“-influencerite puudus. Sisu, mida lätlased loovad on lihtsam, kuid väga omane ja soe,“ ütles Huawei kommunikatsioonijuht.

Hinnates mõjuisikute maastikut üldiselt, ei varja Kukk enda heameelt selle üle, et koostööde ja reklaami märgistamine on tehtud kohustuslikuks. Tema sõnul näitab see brändi ja saadiku vastutustundlikkust. „Ebaeetiline oleks näha selget reklaami, mis ei ole vastavalt märgitatud. See oleks jälgijate ära kasutamine ja märk nende mitte austamisest,“ ütles Kukk.

„Tulevikust rääkides olen kindel, et see turunduskanal muutub aina tugevamaks ja saab rohkemate brändide eelistuseks. On näha trendi, et Instagram story‘d on jälgijatele palju kaasahaaravamad ning üllatavad ulatuse ja reaktsioonide poolest. Seega liigub ajaga aina rohkem sisu just sinna ning sotsiaalvõrgustike poolt pakutavad erinevad alternatiivid laiendavad brändide ja nende saadikute vahelisi koostöövõimalusi,“ ütles Huawei Eesti kommunikatsioonijuht Helerin Kukk.

On näha trendi, et Instagram story‘d on jälgijatele palju kaasahaaravamad ning üllatavad ulatuse ja reaktsioonide poolest.

LEAVE YOUR COMMENT

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga