Paarkümmend protsenti uutest korteritest läheb otse renti
Uued korterid on väga atraktiivsed ka neile, kes soovivad proovida kätt lühiajalise rendi äris, selgus If Kindlustuse analüüsist.
Lühiajalist rentimist eelistatakse kõige enam korterite puhul, mille vanus on kuni viis aastat: 61% lühiajalise rendi korteritest on nii uued. Pikaajalisele rendile pakutakse pigem vanemaid kortereid: 69% sellistest korteritest on vanemad kui 30 aastat.
“Viimasel ajal on märgata, et kinnisvarainvestorid võtavad aina aktiivsemalt spetsiaalselt rendikorteritele mõeldud kindlustuskaitseid. Tänane statistika näitab, et juba rohkem kui 13% uutest korteritest on kaetud üürikorteri lisakaitsega. Kui arvestada asjaolu, et mitte kõik omanikud ei võta rendikinnisvara kaitset ja kaitsevad kinnisvara ainult kodukindlustusega, ulatub rendikorterite osakaal uute korterite seas ilmselt paarikümne protsendi ligi,“ ütles Ifi strateegiliste partnerite äriarendusjuhi Hardi Saarniit.
Ta usub, et kinnisvara omanikud on aru saanud: rentides suurenevad riskid. Seda kinnitab ka kahjujuhtumite statistika: rendikorterite risk kindlustusjuhtumi tekkeks on 36% kõrgem. Üks võimalus riski vähendada on kindlasti kaitsta kinnisvara spetsiaalse kindlustuskaitsega. Teine võimalus on võtta appi keegi, kes aitab üürimisega seotud riske vähendada.
Peamised riskid rentimisel
Iduettevõte Safely.ee selgitas koostöös Ifiga aasta jooksul välja üürnike ja üürileandjate suurimad katsumused. Üürileandjatele tekitavad kõige rohkem muret üürnike valik, haldusprobleemid ja kindlustunne, mis puudutab kinnisvara väärtuse ja üüritulu säilimist.
„Üürnike valik on põhiline probleem. Kuidas leida õige üürnik ja kuidas teostada taustakontrolli?“ arutleb Safely asutaja ja tegevjuht Klaus Jõgi. „Teiseks haldusprobleemid: kes lahendab öise veelekke? Kes tegeleb katki läinud mööblieseme vahetusega?“
Safely töötas välja platvormi, kus aidatakse klienti kõigi nende probleemide puhul. Näiteks aitab Safely teha võimalikele üürnikele taustauuringu ja leiab kandidaatide seast testiga parima üürniku.
Ka haldusprobleemidele on leitud lahendus koostöös kindlustusega. Ööpäevaringne abi annab võimaluse, et omanik on küll probleemist teadlik, kuid selle lahendamisega tegeleb kindlustusselts. Näiteks korraldab kindlustus lekkiva kraani parandamise või katkise diivani vahetuse. Isegi üürniku sissetulekut on võimalik sel viisil kaitsta. Kui üürnik kaotab töö ja tal tekivad probleemid üüri maksmisega, saab kindlustus aidata üüri tasumisega kahe kuu jooksul. Kui aga üüritulu kaob näiteks mõne kahjujuhtumi tõttu, katab kindlustus üüritulu kuni kuueks kuuks.