Tallinna Sadam jõudis kasumisse
Tallinna Sadama 2019. aasta teises kvartalis välja kuulutatud dividendidega summas 35,2 miljonit eurot kaasnes tulumaksukulu 5,8 miljonit eurot, mis oli 20,5 miljoni euro võrra väiksem eelmise aasta kulust, mis kaasnes rekordilises summas (105 miljonit eurot) dividendide väljakuulutamisega. Väiksema tulumaksukulu mõjul ületas kuue kuu kasum (18,2 miljonit eurot) eelneva aasta tulemust (kahjum 2,3 miljonit eurot).
Müügitulu vähenes 2019. aasta kuue kuuga 800 000 eurot ehk 1,3%. Tallinna Sadama juhatuse esimehe Valdo Kalmu sõnul mõjutas teise kvartali tulemusi puistlasti kasv, mis tulenes peamiselt uue kaubaoperaatori PK Terminali puistlastiterminali käivitamisest ja jätkuvalt tihedas konkurentsis vedellastimahtude taastumisest eelmise aasta tasemele.
„Reisijatearv kasvas teises kvartalis eelkõige Tallinn-Helsingi liini mõjul. Juuni lõpus alustas Muuga-Vuosaari liinil liiklemist Eckerö Line’i laev MS Finbo Cargo, mis teenindab nii veokeid kui ka sõidukitega reisijaid. Samuti asus sellel liinil sõidukitega reisijaid teenindama Tallink laevaga Sea Wind. Nende sündmuste mõju avaldub kontserni finantstulemustele valdavalt alates kolmandast kvartalist,“ ütles Kalm.
Suurima kasvu nii müügitulus kui ka kasumlikkuses tegid Saaremaa ja Hiiumaa liinide reisiparvlaevad ja jäämurdja Botnica seoses lepinguliste tasude indekseerimise ja tegevuste efektiivsemaks muutmistega.
2019. aasta kuue kuuga investeeris kontsern 11,1 miljonit eurot. Investeeringud olid peamiselt seotud Vanasadamas reisiterminali D rekonstrueerimisega, süvendustöödega Paldiski Lõunasadamas ja Reidi tee ehituse kaasfinantseerimisega Vanasadamas.
Ettevõtte juhatuse hinnangul saavutab Tallinna Sadam 2019. aastaks seatud kasumieesmärgi ja kõrvalekaldeid kehtiva dividendipoliitika järgimises ei teki.