Avaleht Toode Unikaalne Mitsubishi Outlander pistikhübriid jõudis Eestisse
Unikaalne Mitsubishi Outlander pistikhübriid jõudis Eestisse

Unikaalne Mitsubishi Outlander pistikhübriid jõudis Eestisse

Unikaalne Mitsubishi Outlander pistikhübriid jõudis Eestisse2Mitsubishi tõi Eestis turule ainulaadse nelikveolise pistikhübriidi, mis on laetav kiirlaadijaist ning mille ostmiseks on võimalik taotleda kuni 9000 euro ulatuses riigi toetust.

Äsja müügile jõudnud pistikhübriid Mitsubishi Outlander PHEV on ainsa hübriidautona Eestis laetav nii kiirlaadijatest (ca 30 min 80%-ni aku mahtuvusest) kui tavapärasest seinakontaktist (ca 5 h 100%-ni aku mahtuvusest). 52 kilomeetri pikkune maksimaalne läbisõit elektrijõul (NEDC tsükli kohaselt) tähendab, et suurem osa igapäevastest linnasõitudest on Outlander pistikhübriidiga tehtavad soodsat ning taastuvat elektrienergiat kasutades.

Unikaalne Mitsubishi Outlander pistikhübriid jõudis EestisseSamal ajal tõestab 824 kilomeetri suurune autonoomsus (võime läbida vahemaad ühe laadimise ja tankimisega; NEDC tsükli kohaselt), et Outlander PHEV omanik ei pea sõidukit kasutades tegema ühtegi kompromissi ka siis, kui tal on tarvis tankimata ette võtta pikemaid maanteesõite, olgu sihiks jõuda Tallinnast Tartusse, Kuressaarde või kasvõi Vilniusse.

Uus Mitsubishi Outlander on esimene maastur, mille projekteerimisel on algusest peale võetud arvesse nii diisel- ja bensiinimootoriga versioonide kui pistikhübriidi eripärasid. Kahe elektrimootoriga pistikhübriid-süsteemi unikaalne ülesehitus, tulevikuautode puhul tõenäoliselt üha laiemalt leviv drive-by-wire veojõu juhtimine ning käigukasti puudumine teevad Outlander PHEV-st tõeliselt innovatiivse sõiduki, millesarnast Eestis seni nähtud pole. Outlander PHEV tehnoloogiat hinnati Jaapani aasta auto valimisel 2014. aasta innovatiivseima tehnoloogilise lahenduse tiitli vääriliseks.

100% offEesti on tänu arenenud elektriautode laadimise infrastruktuurile esimeste turgude seas, kus Outlander PHEV müügile jõudis. Lühikese aja jooksul, mis auto enne siia jõudmist juba Jaapanis ja Euroopa piloot-turgudel saadaval on olnud, on see kogunud laialdast populaarsust. Euroopas on tellimusi esitatud juba üle 12 000 autole, seejuures on ainuüksi Hollandis müüdud üle 8000 sõiduki.

Märtsiks 2014 on Mitsubishi Motors eeldatavalt tootnud ca 30 000 pistikhübriid-Outlanderit, tänavune kogu tootmismaht ületab 50 000 ühikut.

Mitsubishi Outlander PHEV on varustatud kahe elektrimootoriga, kaheliitrise töömahuga bensiinimoootori, generaatori ning 12 kWh akupakiga.

Juhi käsutuses on kolm sõidurežiimi:

100% off1) “EV drive mode” – auto sõidab puhtalt elektri jõul, akuvooluga toidetakse nii esimest kui ka tagumist elektrimootorit. Maksimaalne võimsus on 60 kW, režiim on kasutatav kuni kiiruseni ~120 km/h.
2) “Series drive mode” – sõitmine elektrijõul, bensiinimootor laeb läbi generaatori akut. Maksimaalne võimsus on seejuures 120 kW. Kui nõudlus on üle 60 kW, siis käitab bensiinimootor generaatorit. Generaator võimaldab kahel elektrimootoril lisaks akust saadavale kasutada 60 kW jagu võimsust. Samuti rakendub “Series drive mode” juhul, kui aku laetus on ebapiisav.
3) “Parallel drive mode” – sõitmine paralleelselt nii elektrimootorit kui bensiinimootorit kasutatades. Bensiinimootor veab esisilda ja käitab generaatorit, generaator laeb akut. Tagasild veab seejuures elektrimootori toel ning maksimaalne võimsus on seejuures 143,2 kW (84,4 kW bensiinimootor ja 59,6 kW tagumine elektrimootor). Rakendub normaaltingimustes ja laetud aku korral alates 120 km/h; juhul kui aku ei ole piisavalt laetud, vajadusel alates 65 km/h.

Outlander_PHEV_ESTEraldi äramärkimist väärivad Outlander PHEV eriti vaikne sõitjateruum, sisepõlemismootoriga Outlanderiga sarnane kaubaruumi maht ning haagiseveovõime kuni 1500 kg. Turvalisustestis Euro NCAP teenis Outlander PHEV maksimaalsed viis tärni.

Koos Kredexi ostutoetusega algab Mitsubishi Outlander PHEV hind Eestis 34 400 eurost. Saadaval on kolm varustustaset.