Avaleht Uudis VEGANITOSSUD! Adidas liitus karusnahavabade moeloojatega
VEGANITOSSUD! Adidas liitus karusnahavabade moeloojatega

VEGANITOSSUD! Adidas liitus karusnahavabade moeloojatega

Täna teatas spordiriietetootja Adidas, et pühendub karusnahavabale tulevikule ja ühineb rahvusvahelise karusnahavabaprogrammiga “Fur Free Retailer”. Ehkki Adidas ei müünud juba varem karusnahast tooteid, võtab bränd tänase lubadusega selge seisukoha loomade heaolu kohta.

“Adidas juhindub jätkusuutlikkuse põhimõttest nii kõigis tootevaliku valdkondades kui ka üldisemalt kogu oma äritegevuses,” rääkis ettevõtte säästva arengu asepresident Frank Henke. “Oleme juba 2018. aastast kasutanud jätkusuutlikumat puuvilla. 2024. aastast hakkame kasutama ainult taaskasutatud polüestrit. Sel aastal toome turule esimesed jooksujalatsid, mis on loodud nii, et neid saab taaskasutada. Lisaks kasvab kolme triibuga veganitoodete arv. Näiteks on populaarsed tossuklassikud Stan Smith ja Superstar eelmisest aastast saadaval ka veganiversioonis. Karusnahast täielikult loobumine rõhutab meie pühendumust jätkusuutlike uuenduslike materjalide otsimisele ja nende aina suuremale kasutusele võtmisele.”

Four Pawsi metsloomade- ja karusnahaeksperdi Thomas Pietschi sõnul annab Adidas karusnahaprogrammiga liitudes lubaduse olla osa karusnahavabast tulevikust. “Meil on eriti hea meel selle üle, et Adidas jätkab oma veganitoodete laiendamist. Üleminek loomsete koostisosade vabadele materjalidele on parim viis loomade kannatuste vältimiseks pikas perspektiivis,” lisas ta.

Fur Free Alliance’i programmijuht Brigit Oele on väga elevil, et just Adidasest sai 1500. liituja programmiga “Fur Free Retailer”. “Pühendumine karusnahavabale tootmisele ei ole pelgalt kaastundlik, vaid ka tulevikule mõtlev otsus. Tänapäeva tarbijad toetavad moebrände, kes hoolivad loomadest ja keskkonnast. Adidase suund jätkusuutlike materjalide poole muudab nad selle selles osas liidriks,” lausus Oele.

Maailma ühe suurima spordirõivabrändina on Adidas eeskujuks teistele firmadele, et aina enam võetaks kasutusele loomasõbralikud alternatiivid. Loomade eestkoste organisatsioonil Loomus on koos Fur Free Alliance’iga (karusnahavabaliit) hea meel tervitada Adidast kui 1500. rõivafirmat, kes liitus programmiga “Fur Fur Retailer” ja hindab loomade heaolu.

Loomuse kommunikatsioonijuht Annaliisa Post ütles, et tal on suur rõõm, et ümmarguse numbri täitumist tähistavaks liitujaks osutus Eestiski populaarne rõivabränd. “Kogu maailm liigub karusnahavaba moe suunas ning on tore näha, et suured ettevõtted on valmis olema teejuhiks ja eeskujuks. Ma arvan, et iga programmiga liituja, olgu ta pisike tegija või moemaailmas tuntud nimi, on suur väärtus ja aitab edasi kanda sõnumit, et on aeg jätta karusnahk minevikku ning otsida jätkusuutlikke ja loomasõbralikke alternatiive,” lisas Post.

“Fur Free Retailer” on esindatud enam kui 25 riigis. Karusnahale on ei öelnud mitmed moemaailma suurkujud, näiteks Prada, Gucci, Zara, H&M ja paljud teised. Eestis esindab programmi Loomus. “Fur Free Retaileriga” on Eestis liitunud üle 60 moeettevõtte ja kaupluse, näiteks Reet Aus, Tallinn Dolls, Sokisahtel ja Astri.ee.