STATISTIKA I Eesti ettevõtted hüvitavad lõunaid ka kodukontoris töötades
Wolti statistika järgi on mitmed Eesti ettevõtted leidnud uusi viise kodukontoris töötajate motiveerimiseks. Näiteks on hakanud mitmed ettevõtted varem kontoris korraldatud ühislõunaid saatma töötajatele kodudesse.
Wolti Baltikumi partnerlussuhete juhi Mantas Lomsargise sõnul on eriolukord pannud ettevõtted otsima uusi viise oma töötajate motiveerimiseks, ajal kui tiimiürituste ja ühislõuna korraldamine on raskendatud. “Kui varem nägime ettevõtete seas kasvavat trendi toidu kontorisse tellimises, siis on huvitav olnud jälgida, kuidas praegune olukord seda mõjutab,” rääkis ta.
Lomsargis ütleb, et suur osa ettevõtetest on töötajatele jätkanud lõuna hüvitamist ja pakkumist ka kodukontoris töötamise ajal. “Näeme, et tööandjad peavad oluliseks kohelda kontoris kui kodus töötamist võrdselt. Nii on üha rohkem ettevõtteid hakanud pakkuma oma töötajatele võimalust tellida lõuna tööandja kulul omale koju. Ehkki lõuna on kõige sagedasem valik, siis näeme, et tihti tellitakse toitu töötajatele kodudesse ka erinevateks koosolekuteks ja teisteks meeskondlikeks üritusteks,” tõi Lomsargis välja pandeemiast välja kasvanud trende.
Wolti statistika järgi on Eestis hetkel üle 150 ettevõtte, kes tellivad toitu töötajatele koju või kontorisse. “Näeme, et osa ettevõtteid on seadnud oma töötajatele toidu tellimiseks kindla summa, mida kulutada. Lisaks on ka neid ettevõtteid, kes tellivad toidu ja saadavad selle oma töötajate kodudesse. Mõlemad on tänapäeval väga lihtsasti korraldatavad ja mugavad lahendused oma töötajate motiveerimiseks,” tõi Lomsargis näited Eesti ettevõtete pinnalt.
Ajal kui kontorites koosviibimisi esines rohkem, olid populaarseimad just jagatavad toidud nagu pizza ja sushi. Trend sünnipäevasid ja tähtpäevasid lilledega tähistada on samuti säilinud kodukontorites, kus paljud ettevõtted saadavad lilli ka kodudesse.