Vesiniktehnoloogia hakkab transpordisektori kliimaneutraalsuse saavutamisel võtmerolli mängima
Vesiniktehnoloogia tähistamiseks korraldatud ürituse käigus värvus eile öösel Eiffeli torn üleni roheliseks ja seda täielikult vesinikenergia jõul. Pariisi sümboli roheliseks värvumise korraldas maailma esimese vesinikkatamaraani looja Energy Observer.
Eiffeli roheline valgus sümboliseerib süsinikuheitmevaba taastuva vesiniku kasutamist. Selles on oluline roll uudsel vesinikgeneraatoril GEH2, mis kasutab Toyota kütuseelementi ja mida on arendatud koostöös Energy Observer Developmentsiga (EO Dev).
„Meie lahendus tõi Eiffeli torni valgustuse uude, tehnoloogia ja jätkusuutlikkuse ajastusse. Me usume, et see ettevõtmine inspireerib ka paljusid teisi tulevaste sündmuste käigus puhast energiat kasutama. Me loodame ja ootame, et kauneimad monumendid nii Prantsusmaal kui ka mujal säravad varsti vaid jätkusuutliku taastuva energia abil. Lisaks sümboolsele väärtusele on see samm tõestuseks juba täna toimivatest heitmevabadest lahendustest,“ sõnas EO Devi tegevjuht Jérémie Lagarrigue.
Vesiniktehnoloogiale pühendatud üritust „Le Paris de l’hydrogène“ korraldab Energy Observer ja toetab Pariisi linn. Uuenduslik GEH2 generaator varustab ürituse ajal ehk 20.–30. maini elektrivooluga ka Energy Observeri küla Eiffeli torni jalamil. Mitmed vesinikenergia- ja mobiilsuslahendusi pakkuvad ettevõtted esitlevad üritusel oma sõidukeid ja tehnoloogiat, et näidata uuenduslikku ja jätkusuutlikku tulevikuperspektiivi.
Lisaks eelmainitule näidatakse ürituse käigus ka mitmeid teisi Toyota kütuseelementidel põhinevaid lahendusi, näiteks uus vesinikauto Mirai, Caetano Busi toodetud buss ja REXH2 veesõidukite sõiduulatuse pikendaja. Kõik need uuenduslikud tooted on juba praegu saadaval, pakkudes reaalseid lahendusi ja tõstes teadlikkust üldsuse seas.
„Kütuseelemenditehnoloogia hakkab mängima võtmerolli Toyota eesmärgi – täielik süsinikuneutraalsus 2050. aastaks – saavutamisel. Võtsime selle eesmärgiks 2015. aastal, kui esitlesime algatust 2050 Environmental Challenge ja tõime turule maailma esimese vesinikauto Mirai. Veelgi enam – me usume, et vesiniktehnoloogia hakkab transpordisektori kliimaneutraalsuse saavutamisel võtmerolli mängima ka üleilmsel tasandil. See tähendab lisaks sõiduautodele ka busse, ronge, lennundust, laevandust ja energiasektorit,“ ütles Toyota Motor Europe`i president ja tegevjuht Matt Harrison.
Olümpia- ja paraolümpia liikumise ametliku liikuvuspartnerina on Pariisil Toyota jaoks teinegi oluline verstapost – 2024. aasta suvemängudel toob Toyota tänavatele nii heitmevabu sõidukeid kui ka muid liikuvuslahendusi, mis rõhutavad Toyota pühendumist heitmetevabale tulevikule ja liikuvuse tagamiseks kõigile.