TARBIJASÄUTS #4: mida teha pagasi hilinemise, kadumise või kahjustumise korral?
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Amet on loonud lühivideote sarja „tarbijasäuts“, kus räägitakse erinevatel tarbijatele olulistel teemadel. Neljas tarbijasäuts räägib pagasiprobleemidest.
Pagasi hilinemise, kadumise ja kahjustumisega võivad lennureisijad kõige sagedamini kokku puutuda. TTJA EL tarbija nõustamiskeskuse ekspert Heldin Malmet annab nõu, kuidas tegutseda, kui pagasiga midagi juhtub.
Kui pagasiga midagi juhtub, on vaja tegutseda kohe ja kiiresti. Pagasiprobleemide puhul tuleb koostada lennujaama pagasiletis raport, et olukord saaks korrektselt fikseeritud. Edasi on laias laastus kolm võimalust:
- Kui pagas hilineb, siis uuri välja lennufirma reeglid edasi toimimiseks. Kui hilinemine kestab väga kaua ja sul tekib vajadus osta riideid ja muud hädavajalikku, hoia alles kõik ostutšekid. Muidugi käitu vastutustundlikult ja osta vaid seda, mida hädasti vaja on.
- Teine võimalus on, et pagas loetakse kadunuks. Siis on sul õigus nõuda pagasis olnud asjade hüvitamist. Maksimaalne summa on sellisel juhul ligikaudu 1550 eurot ühe inimese kohta. Alati tasub mõelda ka reisikindlustuse peale, sest kui pagas oli näiteks suurema väärtusega, saab täiendavaid võimalusi uurida kindlustusfirmalt. Tea, et pagasi hilinemisest või kadumisest tingitud kahjude hüvitamist saad nõuda 21 päeva jooksul.
- Võib juhtuda, et pagas läheb katki. Rikutud pagasi puhul on aega kaebuse esitamiseks seitse päeva. Reeglina hüvitatakse pagasi parandamise kulud tšeki alusel. Kui aga vähegi võimalik, soovitame praegusel ajal riskide maandamiseks reisida ainult käsipagasiga.