Bercman sai ülekäiguradadele tellimusi Kreekast ja Šveitsist
Tartus tegutsev idufirma Bercman Technologies sai Euroopast uusi tellimusi nutikate ülekäiguradade ekspordiks.
„Oleme juba alustanud nutikate ülekäiguradade eksporti Horvaatiasse ning saanud tellimusi ka Kreekast, Leedust ja Šveitsist. Lisaks on leitud tugev partner Inglismaalt, kust loodame samuti head koostööd,” ütles ettevõtte tegevjuht Mart Suurkask. Partneriteks on antud riikide juhtivad telekommunikatsiooni- ja infrastruktuuriettevõtted, mis annab koostööle kindla garantii. „Samal ajal on meil käimas läbirääkimised veel mitme teise välisturu kohaliku partneriga. Nutikas ülekäigurada saab hakkama nii sademete, pakase kui ka, vastupidi, väga kõrgel temperatuuril töötamisega, mis teeb meie lahenduse atraktiivseks kogu Euroopa jaoks.”
Käesoleval suvel Nasdaqi Tallinna First North börsil kauplemist alustanud Bercman äratas esmase emissiooniga tähelepanu ka investorite seas: aktsia märgiti 14,5 korda üle. “See andis kindlust, et liigume õiges suunas. Oleme asunud täiskäigul ellu viima visiooni ja planeeritud tegevusi. Suurendasime müügitiimi,” selgitas Suurkask.
Eestisse on ettevõte paigaldanud kolm nutikat ülekäigurada. Kavakohaselt lisandub selle aasta jooksul veel üheksa uue generatsiooni nutikat ülekäigurada, mida on varasema mudeliga võrreldes oluliselt edasi arendatud.
Õige pea toob ettevõte turule ohuolukordi ennetada aitava tehnoloogia, mis muudab nutika ülekäiguraja veel tõhusamaks. Uuel tarkvaral põhinevas lahenduses kasutatakse masinnägemist, mille abil suudab ülekäiguraja infosüsteem sõidukeid ja jalakäijaid tuvastada ja neid võimalike ohuolukordade eest hoiatada. Selleks jälgivad masinnägemise algoritmid liiklejate liikumistrajektoore ja nende võimalikku kattuvust.
“Kui süsteem liikumisteekondade vahel konflikte ei näe, toimib nutikas ülekäigurada tavarežiimis: jälgib liiklejaid ja annab neist lähenevale sõidukile valgussignaaliga märku. Kui aga süsteem märkab, et kahe liikleja vahel võib toimuda kokkupõrge, lülitub tulevikus sisse ohurežiim, mille algoritme praegu arendame. Ohurežiim hoiatab jalakäijat helisignaaliga ja sõidukijuhti veel silmatorkavama valgusignaaliga,” selgitas Suurkask. Sealjuures kogub süsteem liiklus- ja keskkonnaandmeid, mida saab kasutada turvalisema elu- ja liikluskeskkonna planeerimisel.
Lisaks arendab ettevõte oma ülekäiguradadele totaalsidesüsteemi (vehicle-to-everything communication ehk V2X) kasutusvõimalust. “See tähendab, et juba lähitulevikus saaks sõiduk suhelda kõigi teda liikuses ümbritsevate osapooltega. Kui nutikas ülekäigurada kaardistab ohu, saab ta saata autole V2X-sõnumi ja vajadusel käivitada automaatse pidurdussüsteemi,” tutvustas Suurkask. “Tellijate vajadusele tuginedes töötame veel mitme uue tootearenduse kallal, millega kavatseme turule tulla juba uue aasta esimeses kvartalis.”